Přeskočit navigaci
Lanthanks
  • Lanthanks
  • 20. 12. 2014 21:27
  • zadání upraveno: 18. 07. 2017 20:55

Analog-zajimavá těla, skla a filmy.

Inspirace pro nadšence analogové techniky.


Poslat na můj e-mail nahlásit

Christian
Z tel u kinoformatu, pak asi Nikon FM3 A. :-)

nahlásit

Lanthanks

Reakce na Christian: Tady je jedna Leica, kterou už dlouhobě si říkám, že bych mohl. I když...

kvalita fotografií je neuvěřitelná, s dnešními filmy si troufnu říci, že 30x40 bude parádní ))

ikdyž v ve výtvarné fotce se malý formát a zrno používá víceméně záměrně....

nahlásit

Christian

Tady je jedna Leica, kterou už dlouhobě si říkám, že bych mohl. I když LF je LF. :-)

- www.kenrockwell.com/leica/screw-mount/iiif.htm

nahlásit

Christian

Je fajn, že je i když ceny - podobně jako ve FotoSkoda jsou vysoké- www.macodirect.de/films-blackwhite-films-medium-format-films-kodak-kodak-br5x-p-74.html a v Holandsku a Norsku

ještě nižší

nahlásit

Christian

ha, to neznám- zkouknu. :-) Hlavně ceny a rozsah.

 

nahlásit

Lanthanks

kvalitní tuzemský zdroj )), troufám si říci, že si vybere každý ))

fotomasek-shop.cz/index.php?page=item&id=009&prod=&vyrobce=&count=0&orderby=

nahlásit

Christian

jeden z německých prodejců, kde sežene nejen filmy www.macodirect.de/medium-format-films-c-746_750_761.html  a pak je tu Bergger- s fajn papíry i svitky bergger.com/us/film.html - seženete je v Rakousku i přes net u Saltzburgu v lotusviewcamera.at . I když pokud srovnám Bergger ať s Ilrordem nebo Kodak či Rollei tak bude někde co se filmu týče kolem Fomy. Výhodou pro mnohé je cena, která vychází kol 4EUR

nahlásit

Lanthanks

Nadšení a vášeň !

www.homobotcz.blogspot.cz/2014/09/historie-firmy-impossible.html

nicméně netuším proč oba dva zakladatelé už v Projectu nejsou .

nahlásit

Lanthanks

Právě čtu Nová škola fotografie z roku 1968 a líbí se mi, jak trpělivost a píle fotografa je stavěna nad techniku. Dnes firmy chrlí fotoaparát za fotoaparátem a rok starý model je vlastně k ničemu. tenkrát se fotilo na 16 a 21 din v maloformátu /do 4x4cm/ kolikrát fotoaparáty, které měli odhadové ostření a vývojka byla alfa omega výsledné fotografie. Vysoká hloubka ostrosti byla přednost a když si to přeložím, pouliční fotografové by dnes žasli nad motorovým fixfocus kompaktem, protože bylo zvykem na jednu fotografickou příležitost nešetřit materiálem a fotit o sto6 )). Dnes je technická dokonalost v analogu i digi, můžeme dělat ty nejlepší fotky na světě )). Hodně zdaru !. 

nahlásit

Lanthanks

Reakce na Christian: www.20x24studio.com   www.youtube.com/watch?v=uI_WTux4SCQ

Ten velkej polaroid byl kdysi dávno na návštěvě v čr ))

nahlásit

Lanthanks

Reakce na Christian: Nevím jak u koho, ale u nás v rodině jsme od děctví sbrácho měli jednu...

Mě se líbí , jak šmok intelektuálně a filosoficky popisuje ulohu fotografie, fotografa....., zachází až k teorii, že fotografie je bezvýznamná, ale pokud se překročí určitá část popisnosti, může se proměnit ve film, který režíruje fotograf- režiser, navíc doporučuje fotografii intelektuálně zdatným jedincům, jelikož fotku považuje za čistě intelektuálně- myšlenkovou práci. Jinak vůni šepsu a oleje znám moc dobře, ale nakonec jsem skončil u hustého akrylu a akrylového tmelu ))

nahlásit

Christian

Nevím jak u koho, ale u nás v rodině jsme od děctví sbrácho měli jednu výhodu, že jsme mohli pozorovat tátu jak maluje obrazy, co dělá atd atd, když jsem pak začal sám malovat obrazy věděl jsem jak napnout plátno na rám, jak našepsovat plátno, jak barvy si připravit, atd atd. a hurá s tím na plátno. Tedy spoustu věcí- technických i jiných znalostí, které jsem však měl možnost dozvědět se z každodenního života díky otci nebo jsem ho zeptal- tedy bez knih. ( Ta od Šmoka je spíše o přístupu k fotografii) No a u fotky trochu jinak- ve 13 jsem začal vyvolávat svitky a pak v 14 fotky, Za zády s tátou. :-) Ale bez zvětšováku, zvětšovacích skel, misek, rámů, papíru, štětců- znalosti jaké štětce, atd atd atd to zkrátka nejde- tady ty knihy skutečně pomohou, stejně jako na univerzitě člověk se prokouše pár tisíci stranami skript , obsolvuje pár zkoušek než má alespoň základní znalosti.  Jiná věc však je, že ani dokonalá technická znalost problematiky neudělá z člověka umělce, stejně jako nadšení pro věc a zapálení bez znalosti jak to provést neudělá z člověka tvůrce jeho myšlenek či díla. Tam kde se jedná o produktovku- tedy snímek produktu, je svým způsobem jedno zda to jsou rajčata nebo podprsenky tak nepotřebujem nic jen ten produkt... Pokud si fotíme jen pro náladu je otázkou času zda z toho něco vyroste nebo ne- to záleží nanás. Tady chybí lidé jako byl Alexey Brodovitch. :-) atd atd. Nety tak trochu o té technice to je. Bez znalosti té techniky se nedostaneš nikam. :-)

 

 

nahlásit

Jan Kazda

Reakce na Lanthanks: Nádherně popisuje a/ co je fotografie a fotograf, b/ poukazuje na rozd...

... ale o technice kterou se fotí to není.

Knížky mám.

nahlásit

Lanthanks

Reakce na Jan Kazda: Co to znamená "fotit jinak"

Nádherně popisuje a/ co je fotografie a fotograf, b/ poukazuje na rozdíl popisné a emotivní fotografie. Hlavní duraz je kladen na světlo, asi tak ))

nahlásit

Lanthanks

Reakce na r .: Zajímavé těla - pokud jde o kinofilmové zrcadlovky,přijde mi nejzajíma...

To je užasné, na Rolei jsem se ted koukal v antikfoto v brně, hned mne zaujal !, každopádně bych od nového roku vlastnil některý, z těchto krasavců )).

nahlásit

r  .

Zajímavé těla - pokud jde o kinofilmové zrcadlovky,přijde mi nejzajímavější Olympus OM system,konkrétně tělo OM4Ti a také OM2N,a to především díky vynikajícímu systemu měření světla,a v neposlední řadě jednoduchosti,spolehlivosti,a možnosti použití špičkových objektivů OM Zuiko (čímž se rovnou dostáváme k "zajímavým sklům"). Vynikající kresba,odolná konstrukce,a také kompaktnost těchto skel...a v neposlední řadě také cena za kterou je možné tyhle objektivy dnes pořídit. Když zůstaneme ještě u kino formátu,a pomineme všechny ty dálkoměrné Leicy,Voigtlandery,atd. dovolím si zmínit čtyři kompakty,které se mi velmi osvědčily při cestách,ale i na běžné nošení v kapse,v době kdy ještě nebyl foták v mobilu,a chtěl jsem mít možnost udělat fotku kdykoli a kdekoli. Všechny čtyři tyhle kompakty jsem si oblíbil především díky své kompaktnosti,a spolehlivosti,pohotovosti,a to jak při běžném použití na ulici,tak při focení vysoko v horách v mraze,mnohdy visíc na laně: Minox GT-E jeden z nejmenších kompaktů s perfektně kreslící "pětatřicítkou" ...ostření podle stupnice na objektivu,může být pro někoho sice překážkou,ale poměrně rychle se na to dá zvyknout. Pravda,v silných rukavicích je ovládání obtížnější.

Ricoh GR1 autofokusový kompakt s poměrně rychlým a přesným ostřením, a pevnou "osmadvacítkou",slušně se chovajícím i v protisvětle :) a možností nastavení ISO 25-3200

Yashica T5 doslova kouzelně kreslící "pětatřicítka" Tessar (Carl Zeiss),rychlé a přesné ostření,a jako bonus,možnost komponovat nejen přes velký hledáček,ale i přes "šachtu".

Rollei 35 plně mechanický kovový kompakt,s ostřením podle stupnice na objektivu (dálkoměr se do takhle malého těla už nevešel). Výsuvný objektiv Carl Zeiss, konstrukce Tessar f3,5/40mm nebo Sonnar f2,8/40mm. Osobně se mi více osvědčil,a kresebně také líbí ten míň světelný (Tessar 3,5/40mm),právě pro brilantně ostrou kresbu Tessaru. Sonnar 2,8/40mm je samozřejmě také špičkový,ale přijde mi odcloněný maličko měkčí,což je docela bežná věc.

Podobných zajímavých kompaktů je podstatně víc,např. Nikon 28Ti nebo Nikon 35Ti, Konica Hexar (dálkoměr s AF) který má fantastický objektiv f2/35mm s integrovanou sluneční clonou,s aparátem se perfektně pracuje,je možnost přepnout na manuální ostření (krokově tlačítkem), manuální nastavení clony ovládacím kolečkem,kdy dopočítaný expoziční čas se zobrazí na displayi,velmi rychlý a přesný AF...ale docela mi vadilo pár drobností,celé je to velké už jak tělo zrcadlovky,což by ještě nebyla taková tragedie,ale mnohdy člověk zváží jestli nevzít už zrcadlo, ale co mi vadilo nejvíc -  nejkratší možný expoziční čas,je 1/250 což je v některých případech kurva průser :)

Docela zajímavý a osobně vyzkoušený,mi přijde také vodotěsný (cca 5m) kompakt Minolta Weathermatic,osazený duálním objektivem Rokkor (což je opět záruka vysoké kvality. Duální,znamená že na aparátu je přepínač,kterým volíme mezi ohniskem 35 nebo 50mm. Někdo bude vidět jako malou "nevýhodu" že do aparátu je možné vložit pouze kinofilm ISO 100 nebo ISO 400,což v dnešní době teoreticky znamená použití pouze černobílého materiálu,protože barvu koupíme dnes většinou jen ISO 200 (DX kod v aparátu pak vyhodnotí jako nejbližší nižší hodnotu ,tedy ISO 100). Osobně jsem v tom průser nikdy neviděl,protože barevný negativ je pružný,...až hanba :) a v praxi se to moc nepozná.

Vzhledem k tomu že nikoho většinou nebaví číst dlouhé články,tak zajímavé těla a skla zmíním v dalším příspěvku :)

Minox_35GTE ricoh yashica t5 Rollei_35T KonicaHexar

nahlásit

Jan Kazda

nahlásit

Lanthanks

Reakce na Christian: Pro mne osobně takovou " biblí" je kniha od Sizi Gablik -Selhala Moder...

Mne hodně ovlivnilo teoretické uvažování o fotografii od p. šmoka. Každý, kdo by si něco od něho přečetl, začne asi fotit jinak, protože je v uvaze o výtvarné fotce velmi nekompromisní.

I z toho důvodu končím s digi a začnu tak trošku znovu a jinak.

nahlásit