06. 02. 2018

Proč jsou pro profesionální fotografii kvalitní záblesková světla nezbytností?

Někdo může namítnout, že přirozené světlo je pro fotografii zcela zásadní. Ano, ale...

Fotografie & text: Marián Uhrín
Především, pokud mluvíme o komerčních zakázkách, nemůžete se spoléhat pouze na přírodní podmínky, a proto s sebou rád pro každý případ nosím nějaké zábleskové světlo, které pomůže v exteriéru přirozenému světlu celou scénu dotvořit a vymodelovat. V případě ateliérového focení je pak počasí nebo denní doba mnohdy nepodstatná. Podstatné je právě ono dobré nasvícení.



Já osobně dlohodobě používám světla PHOTON MILLENNIA NEW EC 300 od Photo Europe, ta už se sice dnes nevyrábějí ale jsou nahrazena novou generací - ještě spolehlivější DPEII PRO 600Ws. Tato světla jsem tak s sebou měl i na zakázce produktového/inscenovaného focení servisu zemědělské techniky pro zahraničního klienta.



Profesionální výsledek podle mě opravdu stojí a padá se světelnou technikou a na jejím správném používání. V rámci tohoto focení jsem měl také možnost vyzkoušet novinku – bateriové zábleskové světlo PHOTON EUROPE HD-TTL-610 a musím říct, že je to super hned z několika důvodů. Nikde nezakopáváte o kabely, manipulace se světly je jednodušší a rychlejší. A čas, resp. rychlost je při každé komerční zakázce jedna z nejdůležitějších veličin. Toto nové světlo se navíc bez problému synchronizovalo se staršími typy kabelových světel.



Na spolupráci s Photon Europe mě baví nejen kvalitní fototechnika, ale také jejich vstřícný přístup a flexibilní jednání.
Toto jsou už finální fotografie, které byly odevzdány klientovi. Hlavním motivem fotografií bylo využití tvrdého světla.







Fotografie & text: Marián Uhrín