Přeskočit navigaci
dalax
  • dalax
  • 06. 12. 2019 10:00

Dála Musil - blog o podnikání, marketingu a osobním rozvoji

06. 12. 2019

Nejlepší články a rozhovory, které mě zaujaly v roce 2019

Po dvanácté za posledních 6 let jsem dal dohromady seznam toho nejlepšího, nejzajímavějšího nebo nejužitečnějšího, co jsem četl, viděl nebo slyšel v posledních měsících, a co bych doporučil i vám.
08. 11. 2019

Znalostní báze nejen pro e-shop. Proč ji mít a jak na to?

Českou službu Freelo pro projektové řízení používám už téměř 4 roky a trávím v ní hodně pracovního času. Organizuji v něm nejen většinu své práce, ale také v něm řídím práci marketingového týmu Sanasportu, kde mj. služba slouží jako hlavní pracovní prostředí pro celou firmu. Co a jak používám, co se mi (ne)líbí a jaké tipy pro větší efektivitu a produktivitu doporučuji?
04. 10. 2019

Znalostní báze nejen pro e-shop. Proč ji mít a jak na to?

S růstem podnikání přichází i růst počtu věcí, které se hodí evidovat nebo které musíte pravidelně dělat, příp. do kterých budete muset zaškolovat své nové kolegy či zaměstnance. Ideálním řešením je tvorba vědomostní, resp. znalostní báze, která se stane vaším poradcem i průvodcem a pomůže vám zvýšit pracovní efektivitu.
13. 09. 2019

Jak mít rád svou práci?

Spousta lidí by šla ráda za svou vášní, protože si myslí, že je to správná pracovní cesta - budou se živit tím, co je baví. Někdy to tak bude, ale v drtivé většině případů nikoliv. Jste-li v situaci, kdy vás práce nebaví, co takhle zjistit jak na to, abyste svou práci rádi měli?
03. 08. 2019

O problémech je potřeba mluvit

Strach je něco, co má občas každý (i když ne každý to obvykle přizná). Mnohdy je ale iracionální a tím spíše, pokud jde o něco pracovního a tedy ne životně důležitého. Patříte-li mezi ty, co něco štve, ale zatím se o tom bojíte mluvit, pak je dnešní článek přesně pro vás.
06. 07. 2019

Jak nabíráme lidi do marketingového týmu

Dnešní článek je o tématu, které jsem tu už velmi dlouho nerozebíral - o personalistice. V rámci podnikání totiž spolupracuji se Sanasportem, kde vedu marketingový tým a mj. řeším nábor nových markeťáků. Mladší firmy, startupy či agentury nabírají nové tváře asi velmi podobně, ale většina firem to pořád dělá postaru - a právě jim by se některé tipy mohly hodit.
06. 07. 2019

Jak nabíráme lidi do marketingového týmu

Dnešní článek je o tématu, které jsem tu už velmi dlouho nerozebíral - o personalistice. V rámci podnikání totiž spolupracuji se Sanasportem, kde vedu marketingový tým a mj. řeším nábor nových markeťáků. Mladší firmy, startupy či agentury nabírají nové tváře asi velmi podobně, ale většina firem to pořád dělá postaru - a právě jim by se některé tipy mohly hodit.
08. 06. 2019

Co jsem zjistil za svých 10 pracovních let

Před 10 lety jsem začal pracovat na svůj první hlavní pracovní poměr, letos dokončím taky 5 let čistě na volné noze. Když se ohlédnu zpět a vzpomenu si, jak jsem na pohovorech odpovídal na otázku "kde se vidíte za X let", nenapadlo mě, že budu po těch letech dělat to, co teď dělám. V práci se toho člověk naučí hodně i do života, a tak si dnes povíme 10 lekcí, která třeba pomohou v něčem i vám.]> Proč nemám Instagram aneb o vlivu sociálních sítí Fri, 3 May 2019 13:00:00 +0100 https://dalamusil.com/proc-nemam-instagram-aneb-o-vlivu-socialnich-siti Jak obhájit klientům svou cenu Sat, 6 Apr 2019 11:00:00 +0100 https://dalamusil.com/jak-obhajit-klientum-svou-cenu Co mě naučilo 6 let pravidelného blogování Sun, 3 Mar 2019 11:00:00 +0100 https://dalamusil.com/co-me-naucilo-6-let-pravidelneho-blogovani Co dělám, abych byl efektivní a produktivní Sun, 3 Feb 2019 11:00:00 +0100 https://dalamusil.com/co-delam-abych-byl-efektivni-a-produktivni
03. 05. 2019

Proč nemám Instagram aneb o vlivu sociálních sítí

V poslední době jsem četl hodně článků na téma vlivu sociálních sítí a zejména Instagramu na život. Nebyly to zrovna pozitivní texty a většinou se shodovaly s tím, jaký mám dnes pohled na všechny tyhle sítě. Instagram jsem nikdy neměl, protože v něm nevidím smysl, zato však dost negativ. Jakých?]> Jak obhájit klientům svou cenu Sat, 6 Apr 2019 11:00:00 +0100 https://dalamusil.com/jak-obhajit-klientum-svou-cenu Co mě naučilo 6 let pravidelného blogování Sun, 3 Mar 2019 11:00:00 +0100 https://dalamusil.com/co-me-naucilo-6-let-pravidelneho-blogovani Co dělám, abych byl efektivní a produktivní Sun, 3 Feb 2019 11:00:00 +0100 https://dalamusil.com/co-delam-abych-byl-efektivni-a-produktivni
06. 04. 2019

Jak obhájit klientům svou cenu

K dnešnímu článku mě přivedli mí potenciální klienti. Chtěli se mnou z vícero důvodů spolupracovat (úspěšná dřívější spolupráce, vysoká znalost jejich oboru, doporučení od známých), ale moje navržená hodinová sazba jim přišla vysoká. Pojďme si tedy vysvětlit, jak se člověk na volné noze k takové ceně dostane, resp. proč se na ní někteří klienti dívají ze špatného úhlu.]> Co mě naučilo 6 let pravidelného blogování Sun, 3 Mar 2019 11:00:00 +0100 https://dalamusil.com/co-me-naucilo-6-let-pravidelneho-blogovani Co dělám, abych byl efektivní a produktivní Sun, 3 Feb 2019 11:00:00 +0100 https://dalamusil.com/co-delam-abych-byl-efektivni-a-produktivni
03. 03. 2019

Co mě naučilo 6 let pravidelného blogování

Těžko se mi tomu věří, ale za 3 měsíce to bude 6 let, co pravidelně bloguju. Za tu dobu jsem toho hodně zjistil o psaní i o sobě a dnes bych se o to s vámi rád podělil. Pokud se náhodou chystáte taky rozjet něco dlouhodobějšího nebo už to děláte, mohla by se vám trocha motivace hodit.]> Co dělám, abych byl efektivní a produktivní Sun, 3 Feb 2019 11:00:00 +0100 https://dalamusil.com/co-delam-abych-byl-efektivni-a-produktivni
03. 02. 2019

Co dělám, abych byl efektivní a produktivní

Je to už pár let, co jsem na blogu naposledy psal o efektivitě a produktivitě. Od té doby se moje pracovní návyky hodně posunuly a zlepšily, takže bych vám dnes rád prozradil, co a jak v současnosti dělám, aby mi šla práce co nejlépe od ruky.
01. 12. 2018

Jak dlouhodobě vydělávat peníze?

Jestli čekáte na rychlé tipy vedoucí ke zbohatnutí nebo motivační článek typu co dělají miliardáři po probuzení, pak vás odkážu raději na googlení. V mém článku se dozvíte to, co musíte pro finanční úspěch dělat dlouhodobě a že to opravdu není vůbec snadné.
03. 11. 2018

Nej články a rozhovory, které mě zaujaly v roce 2018

Rok 2018 se blíží ke svému konci a tím pádem je čas na menší rekapitulaci nejlepších článků, rozhovorů a podcastů, které mě letos zaujaly. V předchozích letech jsem dělal tenhle souhrn 2x ročně, ale kvantita a kvalita zajímavého obsahu pro mě letos dost klesla - na druhou stranu o to lepší je dnešní souhrn.
20. 10. 2018

Jak se dělá web

Chtěli byste si vytvořit nový web nebo předělat ten dosavadní? Pak se určitě vyplatí vědět, jak se takový web vlastně dělá. Není to totiž zas tak jednoduché, jak si možná myslíte, ale na druhou stranu to ani nemusí být tak složité, jak vám bude mnoho webových agentur či designérů tvrdit. Návod na good enough výsledek najdete v tomhle článku.
08. 09. 2018

Spánek. Životní potřeba, kterou podceňujeme

O potřebě kyslíku, stravy a tekutin víme všichni. Věděli jste ale i to, že spánek je neméně důležitý? Přiznávám, že já to až do teď vlastně pořádně nevěděl. Taktéž mě nikdy nenapadlo, že existuje kniha, kterou je možné doporučit bez výjimky všem. Pokud si nepřečtete ji, pak si přečtěte aspoň tenhle článek - může vám totiž pomoci k lepšímu zdraví i delšímu životu.
26. 08. 2018

Automatizace v e-mail marketingu

Marketingová automatizace je něco, co vám dokáže ušetřit stovky až tisíce hodin ruční práce, takže není pochyb o tom, že se do ní vyplatí investovat. V dnešním článku si povíme něco o automatizaci v e-mailovém marketingu a především typech automatizovaných e-mailů.
06. 07. 2018

Design služeb jako cesta k zákaznické spokojenosti

Marně si lámete hlavu co je to ten "design služeb"? Pokud podnikáte a nabízíte nějaké služby nebo prodáváte produkty, tak jej sami využíváte, ačkoliv to možná nevíte. Podstatné je, že díky dobře nadesignované službě můžete mít spokojenější zákazníky a tím i celkově úspěšnější byznys. A to se vyplatí, že?
16. 06. 2018

Proč lidé nenakoupí ve vašem e-shopu

Česko je v Evropě tak trochu e-commerce velmocí, protože tady má e-shop skoro každý. Jenže tím pádem nemá spousta z nich ani šanci obstát. Proč? Důvodů je spousta. Já vám teď povím ty nejčastější, proč já a většina dalších lidí ve vašem e-shopu nejspíš nenakoupí.
01. 05. 2018

Běžné vlastnosti, které mě na lidech štvou

Chcete, aby vás lidi měli více rádi a více vám věřili? Pak podle toho jednejte. Je spousta běžných špatných vlastností, které můžete ovlivnit. A věřte, že jejich zlepšení vám zaručeně v každodenním (a nejen pracovním) životě prospěje.