Přeskočit navigaci
Coldygabor

Seznam blog

26. 04. 2018

Seznam.cz má nově dvoufázové ověření u všech svých služeb. Zvýší zabezpečí přihlašování například do Emailu

Česká internetová jednička Seznam.cz spustila funkci pro lepší zabezpečení a kontrolu nad přihlášením do svých služeb. Dvoufázové ověření je postavené na myšlence „zadej heslo a potvrď přístup“, proto po přihlášení například do Emailu lidé zároveň potvrdí svůj souhlas s přístupem do schránky skrze aplikaci Seznam.cz, která se uživatele zeptá na potvrzení, zda je to on, kdo […]

The post Seznam.cz má nově dvoufázové ověření u všech svých služeb. Zvýší zabezpečí přihlašování například do Emailu appeared first on Blog Seznam.cz.

17. 04. 2018

Finále hokejové extraligy na českém internetu: Cienciala je nejhledanějším hráčem a pozornost táhnou i partnerky

Finále hokejové extraligy aktuálně rezonuje nejen v kabinách obou týmu a na stadionech, ale také v Seznam.cz Vyhledávání. Lidé si od konce března zadali téměř tři tisíce dotazů vztahujících se k dění okolo klubů HC Kometa Brno a HC Oceláři Třinec. Zajímali se o detaily televizních přenosů na veřejnoprávní televizi, hráče i o jejich život, […]

The post Finále hokejové extraligy na českém internetu: Cienciala je nejhledanějším hráčem a pozornost táhnou i partnerky appeared first on Blog Seznam.cz.

04. 04. 2018

Služba Spolužáci.cz na konci srpna skončí

Po 14 letech fungování zavírá společnost Seznam.cz svou službu Spolužáci. Ta bude v plné verzi fungovat do 24. května, následně si do 31. srpna budou moct současní uživatelé stáhnout všechny dokumenty a fotografie, nebude však možné zakládat nové skupiny nebo se zaregistrovat jako nový člen. Definitivní ukončení provozu služby je pak naplánováno na 1. září. Službu […]

The post Služba Spolužáci.cz na konci srpna skončí appeared first on Blog Seznam.cz.

27. 02. 2018

Olympiáda na internetu: Prsa francouzské krasobruslařky lákala více než Ledecké druhá medaile

Během posledních dvou týdnů žila Česká republika nejen na internetu zimními hrami v korejském Pchjongjangu. Online zpravodajství na Sport.cz a Korejský speciál na Seznam Zprávy dohromady zaznamenalo téměř 77,5 milionů zobrazených stránek. Velkou pozornost získal článek o rozpadnutém kostýmu francouzské krasobruslařky během jejího vystoupení. Ve Vyhledávání Seznam.cz pak jasně dominovala Ester Ledecká, následovaná hokejisty a televizním […]

The post Olympiáda na internetu: Prsa francouzské krasobruslařky lákala více než Ledecké druhá medaile appeared first on Blog Seznam.cz.

22. 02. 2018

Posun v relevanci vyhledávání

Brzy nasadíme do provozu nový relevanční model. Vyzkoušet, jak hledá, si můžete hned na hledani.sbeta.cz. Aby vyhledávač vrátil na dotaz co nejlepší výsledky, musí dobře zvládnout hlavně tyto tři věci: porozumět dotazu mít relevantní dokumenty v indexu umět dobře vyhodnotit relevanci dokumentu k dotazu Relevanční model dělá to třetí. Na dotazy, kterým rozumíme a máme […]

The post Posun v relevanci vyhledávání appeared first on Blog Seznam.cz.

21. 02. 2018

Češi aktuální plesovou sezonu řeší. Hledají taneční školy nebo šaty pro baculky

Češi jsou národem tanečníků, dokazují to data společnosti Seznam.cz. Po vypuknutí plesové sezony se lidé nejvíce na internetu zajímali o taneční školy a půjčovny šatů, z pohledu regionů dominuje Praha, následuje Liberecký a Středočeský kraj. Zejména ženy se zajímaly o vzhled, celých 76 % ze všech hledaných výrazů se týkalo plesových šatů. Můžeme se domnívat, […]

The post Češi aktuální plesovou sezonu řeší. Hledají taneční školy nebo šaty pro baculky appeared first on Blog Seznam.cz.

14. 02. 2018

E-mailové spamy nejvíce šíří senioři

Nejaktivnějšími šiřiteli e-mailového spamu, ať již pravdivého či nepravdivého, jsou senioři ve věku nad 65 let. S přibývajícími léty uživatelé šíří spam podstatně více než uživatelé mladší. Spam zahrnuje jak pravdivé zprávy, tak i hoaxy a dezinformace. Vyplývá to z výzkumu Starci na netu realizovaného společností Seznam.cz a Centrem prevence rizikové virtuální komunikace Pedagogické fakulty Univerzity Palackého […]

The post E-mailové spamy nejvíce šíří senioři appeared first on Blog Seznam.cz.

12. 02. 2018

Nový valentýnský trend? Ženy se zajímají o dárky pro muže, ukázala data Seznam.cz

Svátek zamilovaných si drahé polovičky už dlouho nezpestřují pouze květinami nebo přáními. Muži sází při výběru dárků na klasiku, jako jsou parfémy nebo spodní prádlo, nebojí se ale zpříjemnit si partnerský život třeba i erotickými pomůckami. Dárky ale mohou letos pravděpodobně očekávat spíš muži, ukazují data Seznam.cz Vyhledávání. Téměř pětina lidí vyhledávala před svátkem všech […]

The post Nový valentýnský trend? Ženy se zajímají o dárky pro muže, ukázala data Seznam.cz appeared first on Blog Seznam.cz.

05. 02. 2018

Seznam.cz testuje v beta verzi novou službu Seznam Jede

Česká internetová jednička, společnost Seznam.cz, spouští v pondělí 5. února v beta verzi novou službu nazvanou Seznam Jede. Jejím cílem je umožnit lidem vybírat a sdílet zajímavý obsah, který bude přístupný i ostatním uživatelům. Do služby Seznam Jede může kdokoli vložit odkaz na obsah, který mu přijde vtipný, zajímavý nebo inspirativní a chce se o něj podělit […]

The post Seznam.cz testuje v beta verzi novou službu Seznam Jede appeared first on Blog Seznam.cz.

24. 01. 2018

Češi se po svátcích zajímají o proteinové diety. Ženy dbají při sportu především o vzhled, ukazují data Seznam.cz

Z chování Čechů na internetu je patrné, že si cestu k ideálním tělesným mírám chtějí v mnohém usnadnit. Příkladem může být zájem o přípravky na podporu hubnutí, který v lednu vzrostl oproti stejnému období v prosinci dvojnásobně, jak je patrné z dat cenového srovnávače Zboží.cz. Snadnější cestu k úbytku váhy lidé hledají také v oblasti sportovní výživy, jejíž nárůst je oproti […]

The post Češi se po svátcích zajímají o proteinové diety. Ženy dbají při sportu především o vzhled, ukazují data Seznam.cz appeared first on Blog Seznam.cz.

17. 01. 2018

Seznam.cz Vyhledávání: Rok 2017 na internetu ve znamení politiky, prezidentských voleb a televize

Čím vším žil český internet v roce 2017, představuje Seznam skokanů, který pravidelně připravuje Seznam.cz Vyhledávání. Události, o které se lidé nejvíce zajímali, proběhly nejčastěji v lednu a na podzim loňského roku. Pozornost se soustředila zejména na politiku a volby nejen do parlamentu, ale také na nejvyšší úřad České republiky. Politika se ve vyhledávání promítla nejen do […]

The post Seznam.cz Vyhledávání: Rok 2017 na internetu ve znamení politiky, prezidentských voleb a televize appeared first on Blog Seznam.cz.

15. 01. 2018

Češi komolí název největší sociální sítě. Zajímají se i o způsob, jak nelegálně stáhnout video obsah

Způsob, jakým si Češi vyhledávali v roce 2017 informace o dění na sociálních sítích se dost odlišuje od světových trendů, ukazují to data služby Vyhledávání české internetové jedničky Seznam.cz. Lidé totiž ve spojení s internetovým serverem YouTube téměř nehledají videa s českými nebo světovými hudebními hvězdami, celebrity nebo influencery. Primárně hledají písničky a pohádky pro děti nebo […]

The post Češi komolí název největší sociální sítě. Zajímají se i o způsob, jak nelegálně stáhnout video obsah appeared first on Blog Seznam.cz.

11. 01. 2018

Nevhodných dárků přibývá. Po Vánocích lidé na Sbazar.cz ve velkém prodávají knihy, nábytek i svatební šaty

Každý rok se lidé v prvních dnech nového roku zbavují věcí, které Ježíšek nadělil, ale netrefil se do jejich vkusu. Protože účtenku k dárku může obdarovaný sehnat jen málokdy, hned po Štědrém dni na službě Sbazar.cz přibývá tisíce nových inzerátů. Zdaleka nejčastějším nevhodným dárkem se stávají historické knihy, kuchařky a oblečení. Překvapivě také významně rostou kategorie dětského […]

The post Nevhodných dárků přibývá. Po Vánocích lidé na Sbazar.cz ve velkém prodávají knihy, nábytek i svatební šaty appeared first on Blog Seznam.cz.

11. 01. 2018

Lidé se zajímají hlavně o profesní životopis kandidátů na prezidenta, ale i o jejich manželky

Poslední dva měsíce před volbou prezidenta lidé na Seznam.cz zadali více než 250 000 dotazů přímo souvisejících s prezidentskými kandidáty. Nejvíce pátrali po informacích o Jiřím Drahošovi, Miloši Zemanovi a Pavlu Fischerovi. Lidé se zajímali především o jejich profesní životopisy. Vyplývá to ze statistik hledání na Seznam.cz v době od 7. listopadu 2017 do 7. ledna 2018. „S […]

The post Lidé se zajímají hlavně o profesní životopis kandidátů na prezidenta, ale i o jejich manželky appeared first on Blog Seznam.cz.

10. 01. 2018

Seznam.cz spustí v pátek 12. ledna svoje vlastní televizní vysílání

Česká internetová jednička, společnost Seznam.cz, spustí v pátek 12. ledna Televizi Seznam. Klasický televizní kanál lidé naladí v celoplošném multiplexu 3 Českých Radiokomunikací i u všech hlavních poskytovatelů kabelového, satelitního a IPTV vysílání. Televize Seznam bude nabízet kvalitní informace a zábavu a chce stavět na autorském, originálním obsahu od známých českých tvůrců. Televize Seznam bude dostupná na 100 […]

The post Seznam.cz spustí v pátek 12. ledna svoje vlastní televizní vysílání appeared first on Blog Seznam.cz.

03. 01. 2018

Rok 2017 na českém internetu: Lidé neradi mění své návyky a oblíbený obsah sledují i během pracovní doby, ukazují data Seznam.cz

E-mailová komunikace, nakupování jídla nebo módy a zábava, to jsou hlavní činnosti, kterým se lidé v Čechách věnují po dobu strávenou na internetu. Ukazují to data nejnavštěvovanější české stránky Seznam.cz, kterou denně prochází téměř šest milionů unikátních uživatelů. Nejvýraznějšími dny jsou pondělí a neděle, kdy se pozornost dělí mezi služby a obsah. Dlouhodobé statistiky zároveň ukazují, […]

The post Rok 2017 na českém internetu: Lidé neradi mění své návyky a oblíbený obsah sledují i během pracovní doby, ukazují data Seznam.cz appeared first on Blog Seznam.cz.

22. 12. 2017

Polovině Čechů nadělí Ježíšek pod stromeček peníze. Za co je utratí?

Polovina lidí zvažuje, že svým blízkým nadělí letos pod stromeček obálku s penězi. To je o 10 % více než vloni. Finanční hotovost se stává stále častějším dárkem i přesto, že na Vánoce lidé vybírají věcné dárky s tím, aby udělali obdarovanému radost. A co se za věnované peníze kupuje? „Typicky jde o věci, které po Vánocích […]

The post Polovině Čechů nadělí Ježíšek pod stromeček peníze. Za co je utratí? appeared first on Blog Seznam.cz.

21. 12. 2017

Mapy.cz nadělují. Nabízí cestovatelům novou verzi aplikace pro zařízení s Windows 10

Služba Mapy.cz společnosti Seznam.cz, kterou prostřednictvím webových stránek nebo mobilního telefonu využije denně přes milion lidí, rozšiřuje možnosti, jak ji mít neustále u sebe. Přichází s verzí pro stolní počítače, notebooky a tablety s Windows 10. Novinka je nyní dostupná ke stažení ve Windows Store a nabídne své služby v místech, kde není dostupný internet, […]

The post Mapy.cz nadělují. Nabízí cestovatelům novou verzi aplikace pro zařízení s Windows 10 appeared first on Blog Seznam.cz.

12. 12. 2017

Internetovou televizi Stream.cz společně povedou Filip Vážanský a Daniel Strejc

Provozní vedení internetové televize Stream.cz se od začátku ledna 2018 ujme Filip Vážanský, který přichází z televize Óčko. Kreativní část práce na Stream.cz pak ode dneška zastřešuje Daniel Strejc, který přichází z platformy OBBOD. Domluvená je i spolupráce s Petrem Kolečkem, který spolu se Strejcem stojí za seriály jako je Vyšehrad či Lajna. Na spolupráci se s nimi dohodl Igor Kalaš, ředitel obsahu v Seznam.cz. Od nového roku tak Stream.cz přidává větší fokus na chystání své tvorby nejen pro internetové prostředí.

Stream.cz stojí před novou výzvou. Musí začít vyrábět obsah, který bude vhodný nejen pro internet, ale i další platformy. Pro každý distribuční kanál chceme najít tu správnou délku našich pořadů. To je úkol, který ode mě noví kolegové na Stream.cz dostávají,“ nabízí pohled pod pokličku práce nových tváří ve Stream.cz Igor Kalaš, ředitel obsahu v Seznam.cz.

Dnešním dnem má Stream.cz nového šéfproducenta hrané tvorby. Je jím Daniel Strejc, který má svoji producentskou kariéru spojenou s filmy jako jsou Padesátka, Krásno nebo Zakázané uvolnění. Jeho poslední projekty zná hlavně česká on-linová veřejnost, patří k nim seriály platformy OBBOD Vyšehrad a Lajna. S posledními dvěma jmenovanými seriály je spojeno i jméno druhé osobnosti, která začne se Stream.cz spolupracovat. Je jí scenárista Petr Kolečko. Kromě již zmiňovaných pořadů stál za televizními seriály jako je Čtvrtá hvězda, Trpaslík, Okresní přebor, či Vinaři. Od roku 2018 tak pro Stream.cz začne pracovat osvědčený tandem Strejc Kolečko.

Daniel Strejc, šéfproducent hrané tvorby, fotografie v tiskové kvalitě ke stažení

Šéfproducent hrané tvorby je nová pozice ve Stream.cz. Danielova hlavní úloha bude do Seznam.cz přinášet kvalitní seriálovou tvorbu i lákat zajímavé tváře. Daniel bude jeden ze šéfů Streamu, který se bude podílet na jeho celkové obsahové strategii. Bude tedy spolurozhodovat i o obsahu, který na Stream.cz vzniká a svojí definicí patří do infotainmentu,“ komentuje novou náplň práci Daniela Strejce Igor Kalaš a dodává: „Seriálová tvorba je, a i nadále bude jedním z hlavních pilířů internetové televize Stream.cz. Její role bude dokonce s přípravami naší vlastní televize do budoucna stoupat. Nová jména naznačují, o jaký typ seriálové tvorby máme zájem.“ 

Filip Vážanský se pak k prvnímu lednu stane avizovaným manažerem provozu Stream.cz. Svoji dosavadní zkušenost zužitkuje při zabezpečování bezproblémového provozu internetové televize Stream.cz. Připomeňme, že v současné době Filip Vážanský ještě stále působí jako výkonný ředitel televize Óčko.

Filip Vážanský, manažer provozu Stream.cz, fotografie v tiskové kvalitě ke stažení

Filip bude dalším člověkem ve vedení Stream.cz. Konkrétně bude zodpovídat za rozpočty, vyjednávání s externími produkčními společnostmi, smluvní vztahy, licence a podobně. Bude také důležitou interní spojkou, která hledá synergie napříč dalšími obsahovými službami společnosti Seznam.cz. Nastoupí v lednu 2018,“ dodává Igor Kalaš, ředitel obsahu v Seznam.cz.


image

Irena

07. 12. 2017

Seznam.cz zachovává ceny reklamy i pro rok 2018. Pro inzerenty se chystají novinky v RTB, videu i mobilu

image

Seznam.cz zachovává současné ceníkové ceny na valné většině svých inzertních ploch i pro rok 2018. Navíc inzerentům, kteří své celoroční kampaně objednají do 15. února, nabídne ty nejvýhodnějších podmínky na další rok. Seznam.cz zároveň reaguje na zvýšenou poptávku po mobilních reklamních plochách. K jejich letos již zdvojnásobenému počtu přidá v roce 2018 další. Podobný trend lze očekávat i u video reklamy. Novinky připravuje Seznam.cz i v RTB. Zjednoduší podmínky privátních dealů a nabídne ještě lepší možnosti cílení.

Seznam.cz připravil nový ceník reklamy na rok 2018, kde nejžádanější inzertní plochy zůstávají na stejné cenové úrovni jako letos. Oproti roku 2017 jsou tak v ceníku jen kosmetické úpravy cen inzerce na některých službách – jako je třeba Seznam.cz E-mail nebo Horokopy.cz. I pro rok 2018 má Seznam.cz pro ty, kdo se rozhodnou objednat své celoroční kampaně do poloviny února, ještě výhodnější podmínky, než naznačuje ceník. „V roce 2018 budeme pokračovat se zavedenou tradicí ‚celoroček‘, která se nám i klientům velmi osvědčila. Poskytujeme nejlepší podmínky, jaké jen jde v průběhu roku dosáhnout na ty kampaně, které klient závazně objedná do 15. února 2018. Nově nerozlišujeme, jestli tyto kampaně inzerent objedná formou přímého nákupu, či pomocí tzv. private dealu v RTB,“ komentuje Martin Švarc, Obchodní ředitel Seznam.cz.

Trendy v reklamě: mobil a video
Inzerenti pochopili, že on-line kampaň musí jako běžnou součást obsahovat mobilní plochy, jinak přijdou o desítky procent potenciálních zákazníků či uživatelů. V letošním roce jsme zdvojnásobili počet mobilních reklamních pozic. Na domovské stránce Seznam.cz, na Zboží, Streamu či Emailu přibyl například nejběžnější formát 300x250 px. Velký vliv na nárůst poptávky po mobilních formátech má 18% meziroční růst konverzního poměru, který je způsoben jednak postupným růstem ochoty lidí nakupovat z mobilů, jednak i tím, že weby inzerentů jsou více mobile-friendly. Trend nárůstu konverzních poměrů bude i v 2018 pokračovat,“ uvádí Ondřej Krišica, ředitel divize Reklamy Seznam.cz.

Aktuálně pracujeme na globálním profilu uživatele, který inzerentům umožní výdej a cílení reklamy napříč všemi zařízeními daného uživatele (cross-device), díky kterému dokáže marketér vyhodnotit přínos mobilní reklamy mnohem snáz,“ pokračuje Ondřej Krišica. Podle jeho slov je možné podobný trend růstu poptávky čekat i u video reklamy. I na ni je Seznam.cz připraven. V 2018 plánuje výrazně navýšit objem video prostoru zejména s rozšiřováním obsahu na Seznam Zprávách. Už letos spustil nové video formáty, začal více využívat mid-rolly, ale také zavedl populární 6vteřinové mikrovideospoty (bumper ads), které jdou ruku v ruce s trendy poptávky po video reklamě.

RTB na Seznam.cz přinese v roce 2018 ještě lepší cílení
Nejen mobilní a video reklama jsou trendy pro rok 2018. Již běžnou součástí plánování kampaní českými inzerenty je zapojení programatického nákupu. Letošní rok byl přelomový nejen v počtu nabídnutých zobrazení reklamy, ale i v množství nových typů reklamních formátů, které dříve šly nakoupit pouze přímým nákupem. Nově Seznam.cz programaticky inzerentům nabízí formáty jako např. branding, nativní reklamu, videospot, či mobilní rich media. „Stejně jako na rozvoji reklamních formátů jsme pracovali i na možnostech využití behaviorálního cílení v programmaticu. Od září Seznam.cz nabízí veškeré dostupné cílení také v RTB. Na 2018 už nyní připravujeme další možnosti cílení: cross-device, custom cílení a budeme také pracovat na zkvalitňování behaviorálního cílení,“ uzavírá Ondřej Krišica, ředitel divize Reklamy.


image

Irena