Přeskočit navigaci
Coldygabor

Seznam blog

04. 12. 2017

Zboží.cz pomůže s nákupy na poslední chvíli

image

Díky funkci „Doručení do Vánoc“ se lidé na Zboží.cz nemusí obávat vánočních nákupů přes internet. Už při výběru dárků se totiž dozvědí, za jakých podmínek a v jakém termínu e-shopy garantují dodání objednaných věcí. „Informaci lidem zobrazujeme od 1. prosince 2017 prostřednictvím ikonky dárku. Navíc pokud už má někdo jasno v tom, co chce koupit, může na Zboží.cz filtrovat mezi nabídkami e-shopů právě podle garance včasného doručení,“ říká Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.

Už od listopadu Zboží.cz sbírá od e-shopů informace o tom, které výrobky a za jakých podmínek jsou schopny svým zákazníkům garantovat. „Zkušenosti ukazují, že význam rychlého doručení objednávky roste tím víc, čím méně času zbývá do Štědrého dne. Lidé jsou častěji ochotni přistoupit i na ty platební metody, které třeba dosud nevyužívali.“ říká Milan Šmíd a doplňuje: „I přes potřebu sehnat dárek za každou cenu, je nutné pamatovat také na bezpečnost. Poctivost e-shopů na Zboží.cz jsme schopni zaručit, protože všechny inzerující obchody známe a prověřili jsme je už dopředu.“ Základní radou pro všechny situace je nenechat se zlákat až příliš výhodnými nabídkami. Pokud obchod nakupující nezná, měl by si vždy ověřit minimálně pravdivost zveřejněných kontaktních údajů a hodnocení, která získal od předchozích zákazníků.

Obrázek ve větší kvalitě ke stažení.

Jaké dárky letos Ježíšek přinese do českých domácností?

Podle průzkumu společnosti Seznam.cz se letos Češi chystají nakoupit v průměru až šest dárků, přičemž do jednoho mají v plánu investovat kolem pětistovky. Třetina lidí (31 %) říká, že chce za dárky pro své blízké utratit částku mezi třemi a pěti tisíci korun. Další třetina (27 %) bude investovat ještě méně – do třech tisíc korun. „Přitom právě u – na první pohled – levnějšího typu dárků často překročíme předpokládaný rozpočet. Když už vybíráme například pleťový krém pro maminku, chceme, aby byl něčím výjimečný. A proto zvolíme například lepší značku, což je právě faktor ovlivňující cenu výrobku,“ komentuje Milan Šmíd.

04. 12. 2017

Zboží.cz pomůže s nákupy na poslední chvíli

Díky funkci „Doručení do Vánoc“ se lidé na Zboží.cz nemusí obávat vánočních nákupů přes internet. Už při výběru dárků se totiž dozvědí, za jakých podmínek a v jakém termínu e-shopy garantují dodání objednaných věcí. „Informaci lidem zobrazujeme od 1. prosince 2017 prostřednictvím ikonky dárku. Navíc pokud už má někdo jasno v tom, co chce koupit, […]

The post Zboží.cz pomůže s nákupy na poslední chvíli appeared first on Blog Seznam.cz.

29. 11. 2017

Seznam Zprávy ustanovily Redakční radu

image

Redakční rada, která je obvyklá v mnoha velkých zahraničních médiích, se bude zabývat koncepčními a žurnalistickými otázkami týkajícími se tvorby redakčního obsahu. Zároveň bude místem, na které se mohou diváci obracet v případě otázek, námětů či stížností na činnost redakce. Zakládající sestavu nové rady Seznam Zpráv tvoří ekonomická analytička Zuzana Kubátová, komentátor Jindřich Šídlo, reportér Luděk Mádl, šéfeditor Zdeněk John a ředitel redakce Jakub Unger.

„Ze zkušených a respektovaných novinářů jsme do Redakční rady záměrně zvolili kolegy s pestrou mediální zkušeností a různými názory. V radě jsou lidé s profesionální znalostí byznysu, politiky a veřejného života. Tedy témat, která Seznam Zprávy primárně sledují,” říká šéfredaktor zpravodajství Jakub Unger.

Seznam Zprávy po roce fungování navštěvuje měsíčně přes 3,5 milionu reálných uživatelů. „Naším cílem je být pro lidi zdrojem opravdu nezávislého, kvalitního českého zpravodajství. A zároveň chceme být vůči veřejnosti maximálně otevření. Diváci se na nás mohou obracet s náměty na reportáž na e-mail zpravy@seznam.cz, s otázkami či podněty k naší práci pak na redakcnirada@seznam.cz,” doplňuje Jakub Unger motivaci ke vzniku Redakční rady.

image

Foto v tiskové kvalitě


Hana Holubová

PR specialistka

image
29. 11. 2017

Formáty branding a video bumper rozšiřují nabídku programatického prodeje Seznam.cz

Objem investic programatického nákupu reklamy prostřednictvím RTB na Seznam.cz za poslední rok vzrostl více než trojnásobně. Proto společnost Seznam.cz neustále rozšiřuje nabídku formátů v RTB. Aktuálně nový branding pomáhá inzerentům s budováním povědomí o značce a má za úkol přitáhnout pozornost lidí k probíhající kampani. Druhá novinka, šestivteřinový nepřeskočitelný video bumper, umožňuje ve velmi krátkém čase, během něhož udrží divák pozornost, odvyprávět konkrétní příběh. Video bumper cílí díky možnostem programatiku na publikum, které již s kampaní přišlo do kontaktu. Jeho hlavní předností je tedy budování hlubšího povědomí o značce.  

Nové formáty nabízí Seznam.cz zájemcům o programatickou reklamu od listopadu. Branding ve standartní velikosti 2000x1400 px je nyní dostupný pouze na Novinky.cz se zásahem 55 % české internetové populace. V průběhu prosince se jeho prodej rozšíří také na Seznam Zprávy, Proženy.cz a Kupi.cz a očekávaný zásah bude dosahovat na 63 %. Nákup formátu Branding je dostupný pouze prostřednictvím SSP PubMatic. Jedny z prvních kampaní s novým formátem vyzkoušela agentura Adexpres: „Branding na webu Novinky.cz jsme testovali pro klienty Globus a Philips a výsledky jsou skvělé. V porovnání s největším konkurentem jsme dosáhli na dvojnásobné CTR a cena za klik je na brandový formát nízká,“ říká Ondřej Kutiš, Programmatic & Technology Director z agentrury Adexpres.

Video bumper nabízí Seznam.cz na své internetové televizi Stream.cz. Ještě před koncem tohoto roku se rozšíří také na Seznam Zprávy, Proženy.cz, Novinky.cz, Super.cz a Sport.cz. Jeho celkový zásah se tak rozšíří ze současných 31 % české internetové populace na 45 %. V prodeji je prostřednictvím SSP AppNexus nebo PubMatic skrze privátní deal i otevřenou aukci. Mezi prvními tento formát vyzkoušel Plzeňský Prazdroj v rámci kampaně na podporu pořadu Příběhy zlatého ležáku: „Primárně jsme chtěli využít šestivteřinový spot na budování povědomí o kampani Příběhy zlatého ležáku, která běží na Stream.cz. Nakonec se ukázalo, že nám sám formát přinesl nejen požadované pobědomí, ale díky skvělé ceně za proklik i více diváků na náš pořad,“ říká Michal Dúbravský, Digital project manager Plzeňského Prazdroje.

V rámci programatického prodeje reklamy nabízí Seznam.cz řadu dalších možností. Vedle uvedených novinek jde například o několik variací bannerových ploch na více než dvaceti službách společnosti a také exkluzivní formáty, jako je videospot či  nativní reklama. „K rozšíření formátů do RTB nás vede zájem klientů. Za pomoci programatického nákupu totiž osloví přesně nadefinovanou skupinu lidí. Díky tomu se RTB stává perfektním nástrojem například pro storytelling. Video mohou klienti zobrazit divákům, kteří už reagovali na rich media, viděli branding, nebo v poslední době navštívili jejich webovou stránku,“ popisuje Filip Hromek, manažer RTB společnosti Seznam.cz.

Programatický prodej začal Seznam.cz testovat již v roce 2014 a od svého spuštění stále narůstá. V prvních 10 měsících roku 2017 naši klienti investovali do RTB o 231 % více než za stejné období roku 2016.

Jak je možné RTB formáty na Seznam.cz nakoupit?  

Pro nákup reklamního prostoru využívá Seznam.cz SSP (Supply Side Platform) technologii od společností PubMatic a AppNexus, které jsou kompatibilní se všemi významnými DSP (Demand Side Platform) na českém trhu (Adform, Double Click Bid Manager, AppNexus a další), přes něž si klienti nakupují reklamní prostor. V DSP si zadavatelé reklamy nebo jejich agentury celou kampaň nastaví, vydefinují si, jaké chtějí plochy, kolik za ně zaplatí nebo jak reklamu zacílí.

Zdroj dat: Netmonitor, Seznam.cz; období: říjen 2017

Táňa Lálová,

PR Specialistka

21. 11. 2017

Za zvířaty se Seznamem

Uživatelé našeho vyhledávání jsou lidé zvídaví. Jak je vidět z dotazů do vyhledávače, zajímá je, co kolem nich létá, běhá, plave či roste. Rozhodli jsme se tedy našim uživatelům usnadnit cestu k informacím o zvířatech, rostlinách a houbách. Vedle výsledků vyhledávání jsme začali zobrazovat informační kartu k živému organismu, na který se nás člověk zeptá. […]

The post Za zvířaty se Seznamem appeared first on Blog Seznam.cz.

21. 11. 2017

Nejčtenější onlinový magazín Proženy.cz připravil inspirativní Vánoční speciál

image

Lifestylových webů zaměřených na ženy a dívky je na českém internetu nespočet. Mezi nejúspěšnější a nejčtenější se z dlouhodobého hlediska řadí online magazín Proženy.cz. Na společenský magazín plný informací z oblasti módy, receptů, kosmetiky, zdraví a životního stylu zavítá každý den přes 450 000 čtenářů. Dvě třetiny z toho jsou ženy. Měsíčně stránky přilákají kolem 2,8 milionu reálných uživatelů, kteří si dohromady zobrazí přes 30 000 000 stránek. Magazín nezahálí ani před svátky a připravil Vánoční speciál, kde mohou čtenářky a čtenáři hledat inspiraci od 20. listopadu.

Vánoční speciál Proženy.cz od 20. listopadu nabízí celou řadu vlastních zajímavých článků.

„Témata spjatá s Vánocemi jsou velmi oblíbená. Čtenářky u nás hledají inspiraci, návody, recepty, a hlavně odreagování od běžných starostí. Rozhodli jsme se jim to co nejvíce zpříjemnit, proto u nás najdou vše na jednom místě v sekci Vánoční speciál,“ říká Monika Binarová, šéfredaktorka Lifestyle Seznam.cz.

Redakce Proženy.cz pro čtenářky připravila např. recepty na adventní perníkový kalendář, různé druhy cukroví, vánoční štolu či variace bramborového salátu. Radovat se budou i nadšenci do tvoření, kteří se mohou inspirovat při výrobě vánočních dekorací, adventního věnce, kalendáře pro děti nebo si podle vyzkoušených návrhů mohou vlastnoručně vyrobit dárky pro své blízké. Ostatní zde najdou tipy na dárky pro celou rodinu v různých cenových kategoriích, celou řadu zábavných článků, horoskopů nebo pár praktických rad, jak efektivně a rychle zvládnout předvánoční stres i úklid.

image

Obrázek v tiskové kvalitě

21. 11. 2017

Nejčtenější onlinový magazín Proženy.cz prošel redesignem a připravil inspirativní Vánoční speciál

Lifestylových webů zaměřených na ženy a dívky je na českém internetu nespočet. Mezi nejúspěšnější a nejčtenější se z dlouhodobého hlediska řadí online magazín Proženy.cz. Na společenský magazín plný informací z oblasti módy, receptů, kosmetiky, zdraví a životního stylu zavítá každý den přes 450 000 čtenářů. Dvě třetiny z toho jsou ženy. Měsíčně stránky přilákají kolem […]

The post Nejčtenější onlinový magazín Proženy.cz prošel redesignem a připravil inspirativní Vánoční speciál appeared first on Blog Seznam.cz.

20. 11. 2017

Seznam.cz vánočními kampaněmi podpoří Prohlížeč a srovnávač cen Zboží.cz

image

Televizní spoty věnované prohlížeči ukáží, jak si jej mohou lidé jednoduše nainstalovat do počítačů i mobilních telefonů, a připomenou podzimní novinku „Přečíst později“. Vysílány budou od 15. listopadu do konce roku na stanicích televizních skupin Nova, Prima a At Media. Rádiová kampaň od 20. listopadu do 17. prosince lidi upozorní, že dárky pro své nejbližší mohou pořídit z pohodlí svého domova díky srovnávači cen Zboží.cz. Kampaň poběží na stanicích MMS ve všech krajích ČR.

Společnost Seznam.cz prostřednictvím dvou postupně nasazovaných televizních spotů, video reklamy a bannerové kampaně v online prostředí i na sociálních sítích připomene funkce svého prohlížeče. První ze spotů připomene důvody, proč si prohlížeč české internetové jedničky instalovat, a ukáže, jak na to. „Vedle televize tento spot uvedeme také na velkém plátně sítě mulitikin Cinestar. Druhý spot představí funkci Přečíst později, díky níž se mohou lidé kdykoli vrátit ke článku, na který dříve neměli čas,“ říká Zuzana Neméthová, manažerka marketingu společnosti Seznam.cz. Zkrácené desetivteřinové spoty budou nasazeny vedle televizních skupin Nova, Prima a At Media také na internetu v obsahové síti Sklik a v AdWords.


V současnosti využívá prohlížeč každý den na 70 000 aktivních uživatelů na desktopu a 400 000 v mobilní aplikaci. Ta je dostupná na všech platformách, tedy na Windows, Android, i iOS.

Srovnávač cen Zboží.cz podpoří rádiová kampaň zaměřená na dárkového rádce. Jeho prostřednictvím se může nechat k výběru dárků inspirovat každý, kdo s vánočním překvapením pro své blízké potřebuje pomoci. Mezi hromadou tipů se lidé mohou orientovat podle cenové relace, kterou mají v plánu investovat, i podle toho, komu je dárek určený. „Rádiové spoty nasazujeme od 20. listopadu ve všech krajích České republiky v síti MMS. Vedle toho spouštíme online kampaň doplněnou o nativní inzeráty, sociální sítě a inzerci v printu,“ doplňuje Neméthová.

image

Obrázek ke stažení.

Dana Russnáková,

Brand manažerka Seznam.cz

20. 11. 2017

Seznam.cz vánočními kampaněmi podpoří Prohlížeč a srovnávač cen Zboží.cz

Televizní spoty věnované prohlížeči ukáží, jak si jej mohou lidé jednoduše nainstalovat do počítačů i mobilních telefonů, a připomenou podzimní novinku „Přečíst později“. Vysílány budou od 15. listopadu do konce roku na stanicích televizních skupin Nova, Prima a At Media. Rádiová kampaň od 20. listopadu do 17. prosince lidi upozorní, že dárky pro své nejbližší […]

The post Seznam.cz vánočními kampaněmi podpoří Prohlížeč a srovnávač cen Zboží.cz appeared first on Blog Seznam.cz.

14. 11. 2017

Letos se pod stromeček chystáme nakoupit v průměru šest dárků, vyjdou nás až na 13 000 Kč

Při výběru vánočních dárků pro své nejbližší se lidé nechávají strhnout touhou udělat svým blízkým radost, i proto překračují plánovaný rozpočet až dvojnásobně. Každý Čech plánuje na Vánoce pořídit v průměru šest dárků, přičemž dvě třetiny lidí si myslí, že utratí do pěti tisíc korun. Srovnávač cen Zboží.cz ale spočítal, že čtyřčlenná rodina snadno utratí až 13 000 Kč. Vyplývá to z průzkumu společnosti Seznam.cz.

I přes nálepku konzumu, kterou mohou pro někoho vánoční svátky mít, nakupujeme s cílem udělat svým blízkým radost. Dle průzkumu je třetina respondentů přesvědčena, že dárky mají být především praktické, případně takové, jaké by si obdarovaní sami nekoupili. Právě zde je možné hledat důvody, proč lidé opakovaně překračují plánovaný rozpočet. „Možnou úsporou i při nákupu dražších dárků, může být jejich včasné pořízení pomocí cenového srovnávače, díky kterému je možné ušetřit téměř čtvrtinu nákladů,“ říká Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.

Plán vs. realita

Podle průzkumu společnosti Seznam.cz chce 31 % lidí utratit za vánoční nadílku mezi třemi a pěti tisíci korunami, dalších 27 % respondentů předpokládá, že se vejdou do limitu třech tisíců korun. Z dat Zboží.cz ale vyplývá, že náklady na dárky mohou být snadno i dvojnásobné. Z produktů, o které je u nás v rámci kategorií největší zájem, jsme sestavili modelové situace vánočních nákupů čtyřčlenné rodiny. I v případě, že lidé nebudou nijak zvlášť rozhazovat, pohybujeme se mezi 7 400 Kč až 13 000 Kč, přičemž v průměru vyjde jeden dárek na 1 300 Kč,“ vysvětluje Milan Šmíd a dodává, že způsobů, jak ušetřit, je celá řada: „Na Zboží.cz vidíme, že Češi začínají vybírat dárky už od října. Sledují a vyhodnocují nabídky až do okamžiku, kdy je to pro ně výhodné. Právě tehdy nakoupí. A to zdaleka nejen v případě nákladných věcí; jde o výrobky zhruba od 2 000 korun.“ Jen ze samotného porovnání cen vychází, že díky srovnávačům je možné ušetřit až 23 % z celkové utracené částky.

image

Grafika ke stažení

Co je při nákupu on-line nejdůležitější?

Mezi služby e-shopů, které se u nakupujících těší velké oblibě, patří nabídka dopravy zboží zdarma. Klíčovou roli při rozhodování hraje vždy dostupnost zboží skladem: „V situaci, kdy si člověk vybírá mezi levnější nabídkou, na kterou bude muset několik dní čekat, a mezi dražší variantou, avšak okamžitě dostupnou, bude v drtivém počtu případů ochoten připlatit. Proto i letos chystáme službu Doručení do Vánoc, díky níž se zákazníci na Zboží.cz rychle zorientují mezi nabídkami obchodů, které garantují termín doručení objednávky,“ říká Milan Šmíd.

Jaké útraty předpokládáme?

Částku mezi 500 Kč a 1000 Kč na jeden dárek chtějí obecně dodržet spíše ženy (40 %), muži jsou ochotnější k jednou tak vysokým útratám, tedy 1 000 Kč až 2 000 Kč (30 %). Není překvapivé, že mladí mezi 15 a 24 lety kupují levnější věci, polovina jich počítá s pětistovkou na jednu. Největší částku, více než dva tisíce korun za jeden dárek, plánují utratit častěji lidé od 45 let a starší.

image

Výsledky průzkumu ke stažení

Muži nakupují na Vánoce méně než ženy a také se obchodům, vč. internetových, častěji úplně vyhýbají. „Podle našeho průzkumu 10 % mužů nemá vánoční nákupy vůbec v plánu, což je v ostrém kontrastu se 3% podílem u žen. Podobný přístup vidíme i u respondentů, kteří se chystají koupit jen jeden dárek,“ uzavírá Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.

Zdroj dat: Zboží.cz, Seznam.cz Výzkumník

Pro editory:

Průzkum společnosti Seznam.cz

  • Dotazování proběhlo v termínu 12. 10. až 18. 10. 2017.
  • Dotazník vyplnilo celkem 1 012 respondentů.
  • Data jsou reprezentativní na uživatele Seznamu starších 15 let. Vážení proběhlo na základě pohlaví, věku a vzdělání.
  • N=947 respondentů

Táňa Lálová,

PR Specialistka

14. 11. 2017

Za štědrovečerní menu utratíme nejvíc za poslední čtyři roky. Jak ušetřit?

Čtyřčlennou rodinu vyjde večeře na Štědrý den bezmála na 2 500 Kč. Při nákupu za akční ceny je možné ušetřit až třetinu nákladů. Z průzkumu společnosti Seznam.cz vyplývá, že necelá polovina lidí útratu za sváteční nákupy potravin nedokáže předem odhadnout. Předpokládají, že za celé sváty projí částku, která ale ve skutečnosti odpovídá nákladům jen na sváteční večeři.

„Zejména lidé ve věku 25 – 34 let mají sklon náklady na jídlo podceňovat. Téměř polovina z nich předpokládá útratu do 3 000 korun. Na našich datech přitom sledujeme, že běžné ceny potravin v porovnání s loňským rokem stále rostou. Navíc některé základní suroviny, jako je máslo, vejce nebo zelenina, obchody zlevňují jen zřídka,“ říká Petr Miklík, marketingový manažer Kupi.cz.

Necelých 2 500 Kč je částka, za kterou za běžné ceny nakoupíme suroviny na tradiční štědrovečerní stůl pro čtyřčlennou rodinu. Největší část nákladů přitom padne na maso (necelých 900 Kč) a na nápoje (kolem 700 Kč). Online dotazování společnosti Seznam.cz ukázalo, že osm z deseti lidí předpokládá celkové výdaje za jídlo na vánoční svátky včetně Silvestra do 5 000 Kč. „Jasně se zde projevuje nepoměr mezi odhadem a realitou. Ten umocňuje fakt, že 43 % z těchto lidí si myslí, že se vejde do rozpočtu 3 000 Kč. Znamenalo by to, že na zbylé dny vychází částka pět set korun, což je při nejlepší vůli nepravděpodobné,“ komentuje Petr Miklík. Průzkum dále ukázal, že v porovnání s mladší generací pětina lidí ve věku 45 až 54 let kalkuluje mnohem častěji s rozpočtem mezi 5 000 Kč a 10 000 Kč.

Za co tedy během Vánoc ušetřit?

Nejsnáze se dá ušetřit na nápojích, konkrétně na nealku a pivu. Limonády i voda jsou před svátky tradičně ve slevě. Zajímavé je porovnání Kofoly, Pepsi a Coca Coly. Domácí značka sice oproti loňsku nejvíce zdražila, přesto je i za běžnou cenu dostupná o třetinu levněji než Pepsi,“ upozorňuje Petr Milík a dodává, že chytré nákupy se vyplatí i v případě piva: „Pivovary na podzim sice ohlásily mírné zdražení, na druhou stranu se to už teď promítlo do zvýšeného počtu akcí obchodních řetězců. Neočekávejme, že před svátky cena piva klesne, avšak díky slevám bude možné půllitr pořídit téměř o 40 % levněji.“

Obrázek ke stažení 

Při porovnání vývoje slev od roku 2014 se nejvíce vyplatí sledovat zejména akce na zeleninu. „Díky chytrému nákupu zeleniny na bramborový salát nám totiž v peněženkách zůstane navíc až 44 % nákladů. Její cena se zvedla na konci letošního jara a obchody s četností slev šetří. Jedná se zejména o kořenovou zeleninu, kolem které se tradiční česká kuchyně točí.  V porovnání s loňským rokem dáme například za celer či petržel i v akci o polovinu více než loni,“ vysvětluje Petr Miklík.

Za co si nejvíce připlatíme?

Kupi.cz vybralo 79 základních surovin, bez kterých se o Vánocích neobejde snad žádná domácnost. Patří mezi ně suroviny na pečení, zelenina, ovoce, ale i nápoje. Porovnání jejich dnešních a loňských cen ukázalo, že tři čtvrtiny z nich stojí dnes více než loni. Vedle másla, z nějž se stal společenský fenomén, významně zdražují vejce. Ta jsou přitom elementární surovinou pro vánoční pečení. „Aktuálně si oproti loňsku za deset vajec připlatíme v akci deset korun a běžná cena se vyšplhala přes třicet korun. Obchodníci je přitom zlevňují jen zřídka. Proto se mohou před Vánoci stát stejně silným tématem, jakým se ukázalo být máslo,“ komentuje Miklík.

Na máslo nesmíme zapomenout

Další vývoj ceny másla je jen velmi těžké předvídat. Poté, co na konci léta vyšplhala jeho běžná cena na dvojnásobek a akční cena se pohybovala nad úrovní padesáti korun, stalo se jeho zlevnění hlavním lákadlem, které mělo lidi do obchodu přitáhnout. „Zvýhodněných nabídek másla je nyní jako šafránu. Řetězce je umisťují do méně populárních víkendových akcí a při částce 40 až 45 Kč za kus to fungovalo. Na sociálních sítích se tyto informace šířili rychlostí blesku,“ říká Petr Miklík, marketingový manažer Kupi.cz, a dodává: „Aktuální nejnižší akční ceny se pohybují kolem 37 Kč. To je o celých dvacet korun výhodnější v porovnání s cenami před dvěma týdny. Stále ale zůstávají o deset korun výše, než byla úroveň akčních nabídek čtyři měsíce nazpět.“ 


Zdroj dat: Kupi.cz, Seznam.cz Výzkumník 

Pro editory:

Průzkum společnosti Seznam.cz

  • Dotazování proběhlo v termínu 12. 10. až 18. 10. 2017.
  • Dotazník vyplnilo celkem 1 012 respondentů:
  • Data jsou reprezentativní na uživatele Seznamu starší 15 let. Vážení proběhlo na základě pohlaví, věku a vzdělání.
  • N=630 respondentů

Příloha ke stažení: Nákupní košík Kupi.cz: Kolik utratíme za štědrovečerní menu?

Táňa Lálová

PR Specialistka

14. 11. 2017

Letos se na Vánoce chystáme nakoupit v průměru šest dárků, vyjdou nás až na 13 000 Kč

Při výběru vánočních dárků pro své nejbližší se lidé nechávají strhnout touhou udělat svým blízkým radost, i proto překračují plánovaný rozpočet až dvojnásobně. Každý Čech plánuje na Vánoce pořídit v průměru šest dárků, přičemž dvě třetiny lidí si myslí, že utratí do pěti tisíc korun. Srovnávač cen Zboží.cz ale spočítal, že čtyřčlenná rodina snadno utratí […]

The post Letos se na Vánoce chystáme nakoupit v průměru šest dárků, vyjdou nás až na 13 000 Kč appeared first on Blog Seznam.cz.

14. 11. 2017

Za štědrovečerní menu utratíme nejvíc za poslední čtyři roky. Jak ušetřit?

Čtyřčlennou rodinu vyjde večeře na Štědrý den bezmála na 2 500 Kč. Při nákupu za akční ceny je možné ušetřit až třetinu nákladů. Z průzkumu společnosti Seznam.cz vyplývá, že necelá polovina lidí útratu za sváteční nákupy potravin nedokáže předem odhadnout. Předpokládají, že za celé sváty projí částku, která ale ve skutečnosti odpovídá nákladům jen na […]

The post Za štědrovečerní menu utratíme nejvíc za poslední čtyři roky. Jak ušetřit? appeared first on Blog Seznam.cz.

09. 11. 2017

Vizitky firem nově přímo ve vyhledávání

Ve spolupráci s Firmy.cz přinášíme do vyhledávání na počítačích firemní vizitky, díky kterým budete zase o něco blíže k informacím o hledané firmě. Pokud tedy hledáte adresu prodejny, telefon na řemeslníka, otevírací dobu kadeřníka, fotky interiéru restaurace, hodnocení internetového obchodu, anebo potřebujete naplánovat cestu do divadla, pomůžeme vám, a to bez zbytečných okolků. Stačí se […]

The post Vizitky firem nově přímo ve vyhledávání appeared first on Blog Seznam.cz.

08. 11. 2017

Písničky si přehrajte přímo ve vyhledávání

Desetitisíce dotazů denně souvisejí s hudbou. Z analýzy uživatelského chování vyplývá, že hlavním záměrem uživatele, který hledá písničku, je si ji poslechnout či přehrát videoklip. Tuto uživatelskou potřebu nově odbavuje strukturovaná karta nad výsledky vyhledávání, jejíž betu jsme nasadili minulý týden do ostrého provozu. Nová písničková karta obsahuje přehrávač, který po zadání konkrétní skladby umožní […]

The post Písničky si přehrajte přímo ve vyhledávání appeared first on Blog Seznam.cz.

01. 11. 2017

Nová aplikace Kupi.cz lidem pomůže s rodinnými nákupy potravin

image

Kupi.cz představuje novou aplikaci, která má lidem poradit při pravidelných nákupech potravin. Mezi hlavní novinky patří porovnání cen a sledování jejich vývoje v čase či možnost stažení letáků do režimu off-line. Aplikace Kupi.cz je dostupná pro platformy Android a premiérově také pro iOS. Proměnou prošlo i samotné přihlašování do Kupi.cz, kdy si lidé mohou zvolit přihlášení pod Seznam účtem či pomocí Facebooku.

Je sleva opravdu sleva?

Díky sledování akčních cen výrobků napříč obchody se lidé rychleji zorientují v nabídce a rozhodnou se, zda je pro ně avizovaná sleva zajímavá. „Typicky nás to může ovlivnit například při nákupu pracích prášků, kávy nebo granulí pro čtyřnohé mazlíčky. V takové chvíli nás nejvíc zajímá, jaká je běžná cena produktu a zda není v akci ještě někde jinde. V okamžiku, kdy nabídku obchodu považujeme za zajímavou, o ní můžeme dát vědět svým přátelům díky možnosti sdílení, ať už konkrétní akce nebo i celého letáku,“ upřesňuje Petr Miklík, marketingový manažer Kupi.cz.

image

Obrázek v tiskové kvalitě ke stažení.

Letáky z oblíbených obchodů je možné v nové verzi aplikace stáhnout do režimu off-line. „Asi všichni známe situaci, kdy si až ve dveřích obchodu vzpomeneme na připravený nákupní seznam věcí v akci, který leží doma na stole. Proto jsou nyní letáky dostupné bez nutnosti připojovat se k internetu,“ doplňuje Miklík.

image

Obrázek v tiskové kvalitě ke stažení.

Jednoduché přihlášení

Přihlášení pomocí účtu od Seznam.cz umožní rychlý přístup ke všemu, co mají lidé v Kupi.cz uloženo. Namísto dalších přihlašovacích údajů si stačí pamatovat jediné heslo. Po přihlášení do účtu Kupi.cz stačí lidem sestavit nákupní seznam jen jednou. Dál už jen budou přidávat nebo odebírat položky podle toho, co zrovna potřebují. Při aktualizaci seznamu v mobilu už není třeba ani připojení k internetu, a to díky off-line režimu. To ocení pravděpodobně ti, kteří jsou na pravidelné nákupy vysíláni, ale nákupní seznam sami nesestavují,“ popisuje Miklík. Lidé si mohou dále vybrat mezi přihlášením pomocí Facebooku, nebo již existujícím Kupi.cz účtem.

image

Obrázek v tiskové kvalitě ke stažení.

Sestavování nákupních seznamů usnadní řada dalších funkcí, které si lidé oblíbili, a proto zůstávají i v novém vydání. Kromě upozornění na konkrétní výrobky v akci tak aplikace oznámí i vydání nového letáku. Při jeho prohlížení mohou lidé položku přesunout přímo do nákupního seznamu. „Motivací pro nás byla hlavně úspora času. Na leták se lidé mohou podívat kdykoli a odkudkoli. Vyberou si věci, které je zajímají, a samotný seznam pak finalizují až ve chvíli, kdy se skutečně chystají nakupovat. To může být výhodné, zejména pokud do obchodu vyráží nakonec jiný člen rodiny,“ dodává Miklík.

Táňa Lálová,

PR Specialistka

01. 11. 2017

Nová aplikace Kupi.cz lidem pomůže s rodinnými nákupy potravin

Kupi.cz představuje novou aplikaci, která má lidem poradit při pravidelných nákupech potravin. Mezi hlavní novinky patří porovnání cen a sledování jejich vývoje v čase či možnost stažení letáků do režimu off-line. Aplikace Kupi.cz je dostupná pro platformy Android a premiérově také pro iOS. Proměnou prošlo i samotné přihlašování do Kupi.cz, kdy si lidé mohou zvolit přihlášení […]

The post Nová aplikace Kupi.cz lidem pomůže s rodinnými nákupy potravin appeared first on Blog Seznam.cz.

26. 10. 2017

Máslo vs. margarín: Kupi.cz ví, proč cena rostlinných tuků zůstává na bodu mrazu

image

Rostoucí cena másla na sebe strhává pozornost. Nezapomínáme ale na něco? Mimo pozornost zůstává zajímavý fakt: zatímco máslo zdražilo zhruba o 40 procent, výrobci rostlinných tuků zdražují jen velmi mírně a zřejmě doufají, že získají větší část trhu. Ukazují to dlouhodobá data služby Kupi.cz, která nabízí porovnání cen z letáků a katalogů všech českých supermarketů a hypermarketů.

„Po sametové revoluci margaríny jely na vlně zdravého životního stylu a novosti, díky čemuž prodeje raketově vystřelily. Od roku 1998 ale jejich spotřeba v podstatě stagnuje. Objevily se pochybnosti o zdravotní vhodnosti margarínů a lidé naopak znovu přišli na chuť máslu, bez kterého se česká kuchyně prostě neobejde,“ vysvětluje Petr Miklík, marketingový manažer Kupi.cz. Předloni podle údajů ČSÚ zkonzumoval průměrný Čech 5,5 kilogramu másla, zatímco v roce 2007 to bylo jen 4,2 kilogramy. Díky „máslové krizi“ se ale situace v posledních měsících začala prudce měnit. Pomáhá tomu cenová a prodejní politika výrobců margarínů. Kupi.cz, které dlouhodobě sleduje několik desítek produktů v této kategorii, zjistilo, že průměrná cena za jedno balení margarínu stále osciluje v rozmezí 40 – 45 korun. Akční ceny se pohybují dokonce mezi 25 – 29 korunami. To se nijak nevymyká normálu posledních několika let. Kromě toho server Kupi.cz zaznamenal, že proti stejnému období loňského roku vzrostl v posledních měsících počet slevových akcí na margaríny. Je tedy jasné, že na trhu mezi nadnárodními potravinářskými koncerny, které produkují margaríny, a českými zemědělci s jejich máslem probíhá skrytý souboj o pozice. To potvrzují i čísla z nedávného průzkumu agentury Nielsen, podle které od září 2016 do října 2017 spotřeba másla na hlavu klesla o 16 procent, a naopak prodej margarínů se o 9 procent zvýšil.

image

Ať už bude další vývoj jakýkoliv, důležité je, jak se podepíše na obsahu peněženky českého spotřebitele. Speciálně před Vánoci se tato otázka týká možné náhrady másla margaríny na pečení. Jejich typickým příkladem jsou Hera a Omega. Oba produkty zatím také cenami nijak nevybočily ze svých dlouhodobých hranic. Hera je s průměrnou říjnovou cenu 21,90 Kč na úrovni cen z let 2013-2015. Podobně je na tom Omega. Ani její současná cena 29,90 Kč nebyla v uplynulých letech nijak výjimečná. Navíc, pokud hospodyňky plánují péct vánoční cukroví z těchto tuků, speciálně zde se jim vyplatí sledovat slevové akce. Ceny ve slevách běžně klesají až o třicet procent – tedy Hera na necelých 15 korun a Omega na 20 korun. Heru bylo v listopadu dokonce možné na některých místech koupit za cenu kolem 13 korun. Vzhledem k jasné strategii výrobců lze tyto slevy očekávat i v předvánočním a vánočním období. Aktuální přehled cen a slev mohou lidé jednoduše sledovat na www.kupi.cz nebo v mobilní aplikaci dostupné pro telefony s operačním systémem Android. 

A jak to podle Kupi.cz bude na Vánoce s máslem?

„Je možné, že opticky základní cena ještě o něco málo vzroste. Třeba až někam k šedesáti korunám. Očekáváme ale, že to bude spíš marketingový tah a obchodníci budou nabízet akční ceny na úrovni těch současných. V období Vánoc tak podle nás bude možné máslo stále koupit za cenu kolem padesáti korun,“ vysvětluje Petr Miklík, marketingový manažer Kupi.cz. Průměrná cena másla v akci byla toto září 53,47 Kč. Z dat Kupi.cz je zároveň vidět, že počet slevových akcí v posledních měsících klesl. Zatímco ještě v květnu jich bylo 32, v srpnu jen 8, v září 18 a v říjnu opět 8. A jaký je zájem lidí o máslo? Samozřejmě vysoký. Na Kupi.cz slevy na tento produkt v letošním říjnu hledali oproti dubnu čtyřikrát častěji.

26. 10. 2017

Máslo vs. margarín: Kupi.cz ví, proč cena rostlinných tuků zůstává na bodu mrazu

Rostoucí cena másla na sebe strhává pozornost. Nezapomínáme ale na něco? Mimo pozornost zůstává zajímavý fakt: zatímco máslo zdražilo zhruba o 40 procent, výrobci rostlinných tuků zdražují jen velmi mírně a zřejmě doufají, že získají větší část trhu. Ukazují to dlouhodobá data služby Kupi.cz, která nabízí porovnání cen z letáků a katalogů všech českých supermarketů a […]

The post Máslo vs. margarín: Kupi.cz ví, proč cena rostlinných tuků zůstává na bodu mrazu appeared first on Blog Seznam.cz.

26. 10. 2017

Seznam.cz nahrazuje po letech Lištičku novými doplňky pro Chrome a Firefox. Zapojí se i pes Krasty

Seznam.cz představuje nové doplňky pro prohlížeče Chrome
a Firefox, které nahradí stávající Lištičku. Nově se jmenují Seznam do Chromu a Seznam do Firefoxu.  Modernější verze doplňku například upozorní na nové e-maily a nabídne rychlý přístup do e-mailové schránky nebo překlad cizích slov přímo na dané prohlížené stránce. V okamžiku, kdy se některé vychytávky známé z prostředí prohlížeče od Seznam.cz poprvé vydávají i mimo jeho hranice, nemůže chybět ani pomocník pes Krasty. I ten bude doporučovat a vyhledávat další užitečný a zajímavý obsah k tomu, co si lidé právě prohlížejí.

Doplněk prošel řadou zásadních inovací, které lidem umožní zjednodušit navigaci v jejich nainstalovaných internetových prohlížečích. Přináší tak další uživatelský zážitek, který znají uživatelé Seznam.cz prohlížeče, i do dalších prostředí. Dostupný je totiž teď pro prohlížeče Google Chrome a Mozilla Firefox. Ikonka „S“ nově poskytuje hned několik možností. Nejen rychlý přechod na domovskou stránku Seznam.cz, ale především komfortní cestu ke službám společnosti Seznam.cz. „Některé oblíbené vychytávky ze seznamáckého prohlížeče přinášíme i do Chromu a Firefoxu v podobě doplňků, abychom lidem i tam ještě více usnadnili prohlížení internetu,“ říká Lukáš Kovač, produktový manažer Seznam.cz prohlížeče.

image

Fotografie v tiskové kvalitě ke stažení.

Pomocník Krasty

Pomocník, pes Krasty, se kromě Seznam.cz prohlížeče nově zabydlel i v Chromu a Firefoxu, kam si jej mohou lidé nainstalovat jako doplněk. Pes Krasty doporučí užitečné informace k tomu, co si zrovna lidé prohlížejí. Například u restaurací najde otevírací dobu a kontakt, na stránkách pošty zase nejbližší pobočku a u článku doporučí další související zprávy. Krastík také poradí, kde si nejvýhodněji koupit například telefon, který si zrovna lidé v prohlížeči vybírají.

image

Fotografie v tiskové kvalitě ke stažení. 

Užitečný slovník i převodník měn

Doplněk od Seznam.cz přináší překladač slov, který po najetí myši na cizojazyčné slovo nabídne ihned překlad slova do češtiny. Obdobným způsobem funguje také převodník měn, který automaticky převede cizí měnu na české koruny, aniž by lidé museli něco přepočítávat s kalkulačkou v ruce.

Propojení s více e-mailovými schránkami

Doplněk je možné propojit s více e-mailovými schránkami od Seznam.cz. Vylepšené je také upozorňování na všechny nové zprávy prostřednictvím ikonky pošta s číselným zobrazením o počtu příchozích zpráv do schránek, které jsou s doplňkem propojené. Do schránky se tak uživatelé přihlásí na jeden klik.

Nový Seznam do Firefoxu od verze 55 nebo Chrome od verze 49 si lidé mohou stáhnout na adrese www.seznam.cz/doplnky. Stávajícím uživatelům Lištičky se provede aktualizace na nové doplňky automaticky.  

Petra Dvořáková, PR specialistka

image