Přeskočit navigaci
Coldygabor

Seznam blog

28. 06. 2017

Mapové podklady na Mapy.cz se mění. Reliéf je plastičtější a budovy realističtější

image

Po deseti letech se tvůrci nejoblíbenějšího českého mapového portálu rozhodli pro změnu. Doposud byly turistická a základní mapa jasně rozlišitelné, nově jsou si však obě více podobné. Především barevně. Do základní mapy návrháři doplnili také některé prvky, které byly do té doby jen v turistické mapě. Patří mezi ně názvy vrcholů, skály nebo polní cesty. Celkově teď reliéf na Mapy.cz působí plastičtěji a budovy realističtěji.

Po barevném sjednocení se turistická mapa stala v podstatě jen rozšířením mapy základní. Ta byla do teď určena spíše k plánování cest autem nebo k vyhledání konkrétní adresy. Dnešní změnou se stává pro cestovatele využitelnější. „Když dnes bude chtít člověk vyrazit autem do lokality, kterou nezná, v základní mapě najde více informací, jež mu mohou cestování usnadnit. Například hned zjistí, zda ho čeká cesta spíše v kopcovitém nebo nížinatém terénu,“ popisuje změny Pavel Žemlík, manažer kartografické redakce Mapy.cz. Zvýrazněné a lépe vykreslené jsou například také státní hranice. Milovníci cykloturistiky uvítají zase přehlednější zobrazení cyklotras v turistické mapě. Návrháři si ale pohráli i s naprostými detaily. Vyobrazené budovy například dostaly další rozměr díky stínování a celkový reliéf je tak více plastický. 

Nové pojetí map je prozatím dostupné na desktopech, mobilní aplikace se dočká změny během léta.

image

Státní hranice jsou nově výraznější (obrázek ke stažení).

image

Cyklostezky jsou lépe rozlišitelné (obrázek ke stažení).

image

Reliéf působí plastičtěji (obrázek ke stažení).

Martin

image
21. 06. 2017

Kampaň připomíná, že Člověk v tísni pomáhá doma i ve světě už 25 let

image

Česká internetová jednička se připojuje k oslavám 25 let působení Člověka v tísni kampaní #pomahameruzne. Pod tímto hashtagem poukazuje na šíři aktivit největší tuzemské humanitární organizace. Vedle toho je cílem připomenout, že pomoc v jakékoli podobě je přirozenou součástí života každého z nás. Kampaň proto vyzývá lidi, aby prostřednictvím svého Instagramu ukázali, jak pomáhají oni sami.

Nemusí jít nutně jen o pomoc ve formě dobrovolnictví, jak může být často velmi úzce vnímána. „Své okolí ovlivňujeme každý den drobnostmi, jejichž dopad má význam třeba jen pro nás samotné. Ať už pustíme v tramvaji sednout staršího člověka, pomůžeme někomu s nákupem do schodů nebo důsledně třídíme odpad. Všechny tyto maličkosti spojuje princip vzájemnosti, na který je snadné v každodenní rutině zapomenout,“ přibližuje myšlenku kampaně Pavol Lukáč, key account manažer nových médií společnosti Seznam.cz.  

„Člověk v tísni slaví letos čtvrtstoletí od svého založení. Těch 25 let pro nás znamená především 18 000 000 lidských životů, do kterých jsme mohli vstoupit a naší prací je posunout k lepšímu. Pomáháme všude, kde je třeba, v Česku i ve světě. Naše výročí je oslavou všech, kteří pomáhají druhým a věří, že i zdánlivě malá pomoc má smysl. Děkujeme všem, kteří jsou štědří ke svému okolí, a zveme vás také na oslavy v sobotu 24. 6. na Rohanském ostrově, který se v rámci festivalu United Islands na den promění na ostrov Štědrosti,“ říká Tomáš Vyhnálek z Člověka v tísni.

Kampaň, která odstartovala v pondělí 19. 6. 2017, tvoří dvě na sebe navazující části. Se čtyřmi půlminutovými spoty představující #pomahameruzne se lidé setkají v reklamním prostoru internetové televize Stream.cz. Vedle Jindřicha Šídla ze Zpráv na Seznam.cz, jenž se v roli porotce zapojil do soutěže Hledá se LEADr., v nich účinkují sami zaměstnanci společnosti, kteří svůj volný čas věnují pomoci ostatním.  

image

Obrázek banneru ke stažení.

Druhá část je sestavena z bannerů, které upozorňují na aktivity Člověka v tísni na domácí půdě a s nádechem dvojsmyslnosti podněcují k zamyšlení nad tím, jak pomáhá každý jeden člověk. Bannery jsou umístěné na obsahových službách Seznam.cz a odkazují na microsite pomahameruzne.cz, jejímž prostřednictvím se může zapojit kdokoli. Lidé se zde seznámí s šíří aktivit organizace Člověk v tísni v rámci České republiky a mají možnost přes své instagramové účty ukázat, jak sami pomáhají. „Vyzýváme lidi, aby se přihlásili k myšlence, že pomáhat je normální. A připadá nám samozřejmé, že máme jít příkladem. Věříme, že se nám tak původně on-line projekt podaří dostat do světa mimo dosah sítě wi-fi, tedy do životů každého z nás,“ uzavírá Lukáč.

image

 Obrázek banneru ke stažení.

Jak Člověk v tísni v ČR pomáhá?  

  • Doučuje děti z chudých a sociálně ohrožených rodin a připravuje v předškolních klubech ty nejmenší z nich na školní docházku
  • Provozuje nízkoprahové kluby, kde mohou děti a teenageři smysluplně trávit čas
  • Organizuje semináře a kurzy pro učitele, a tak jim pomáhá lépe učit
  • Pořádá soutěž Hledá se LEADr., jejímž cílem je najít mladé lidi, kteří mění naši společnost k lepšímu
  • Vzdělává mladé lidi pomocí dokumentárních filmů v rámci projektu Jeden svět na školách
  • Uděluje ocenění Gratias Tibi mladým lidem za občanské aktivity, které pozitivně ovlivňují život jejich okolí


Odkazy na spoty

Jindřich Šídlo& Seznam Zprávy objevují budoucnost Česka

Otevřete se novým zážitkům díky Škole improvizace

Sdílny generací: předávání zkušeností napříč generacemi

KONTAKT bB: Plavecká akademie bez bariér


Táňa Lálová

PR Specialistka

15. 06. 2017

Kde v zahraničí natankovat poradí Mapy.cz

Mapy.cz přináší všem cestovatelům přehled o cenách pohonných hmot z těch nejfrekventovanějších destinací, kam Češi vyráží v létě na dovolenou. Lidé nyní vedle informací o tom, za kolik natankují litr benzinu doma a v sousedním Slovensku, najdou ceny z Francie, Itálie, Chorvatska a Španělska. Dobrodruzi, kteří se vypraví až za oceán, mohou využít přehled čerpacích stanic z některých částí Austrálie.

image

Náhled zobrazení na desktopu ve větší kvalitě ke stažení.

„Přidali jsme data z více než 26 tisíc čerpacích stanic, z open dat jednotlivých zemí, které je zdarma zpřístupňují široké veřejnosti. Aby se lidé o dovolených mohli spolehnout na to, že jsou aktuální, počítáme s aktualizací nejméně čtyřikrát do hodiny,“ říká Jan Štěpán, produktový manažer Mapy.cz a doplňuje: „Před létem, kdy lidé vyrážejí na cesty za hranice, tak doplňujeme současné tuzemské a slovenské čerpací stanice. Na jejich sběru spolupracujeme se společností CCS už rok (od 14. 6. 2016).“

image

Náhled zobrazení v mobilní aplikaci ve větší kvalitě ke stažení.

Cestování po vlastní ose je pro mnoho Čechů stále velmi oblíbené, protože s sebou přináší nezávislost a pohodu. „Pro co nejjednodušší orientaci uvádíme ceny za litr v lokální měně,“ dodává Jan Štěpán. Ti, kteří budou chtít rychle částku přepočíst na koruny, mohou využít například vychytávky ve vyhledávání přímo z domovské stránky Seznam.cz. Stačí do příkazového řádku zadat částku v dané měně a výsledky vyhledávání okamžitě zobrazí převod na české koruny podle aktuálního kurzu ČNB.

image

Náhled převodu měn ve větší kvalitě ke stažení.

Martin

image
07. 06. 2017

Dušan Šimonovič povede v Seznam.cz konzultace mobilní reklamy

O prodej a rozvoj mobilní reklamy se do Seznam.cz přichází postarat Dušan Šimonovič. Bývalý CMO mobilní taxi aplikace Liftago má skrze konzultační oddělení za úkol rozšířit povědomí o dostupnosti a výhodách mobilní reklamy na Seznam.cz mezi inzerenty a agentury.

Více jak čtvrtina lidí přichází denně na domovskou stránku Seznam.cz z mobilního zařízení. Očekává se, že toto číslo poroste a nadpoloviční většiny dosáhne okolo roku 2020. Není tedy pochyb o tom, že mobilní telefon se dostává do centra všeho, co děláme. I firmy musí začít přistupovat k tomuto zařízení s premisou, že mobil se v dnešním světě rovná internetu. Seznam.cz tomuto trendu jde naproti tím, že aktuálně navýšil počet reklamních pozic (jak bannerových, tak nativních) tak, aby inzerenti a agentury mohli co nejlépe oslovit právě ty potenciální zákazníky, kteří mají mobil v ruce. Seznam.cz také upravil ceny mobilní reklamy a nabízí ji i programaticky. Mobilní reklama na Seznam.cz se tímto stala dostupnou i pro klienty s výkonnostními kampaněmi.

Dušanův první úkol v našem konzultačním oddělení je využít toho, co už Seznam.cz má, a dostat mobil do povědomí obchodníků, inzerentů a agentur, aby si ho zamilovali a nikdy na něj nezapomínali ve svých kampaních. Paralelně bude Dušan dál rozvíjet náš nový přístup k mobilu tak, aby Seznam.cz a jeho obchodní partneři z přesunu uživatelů na mobil co nejvíce vytěžili. Prozradím snad jen to, že na konci roku od nás můžete čekat cross-device cílení,“ komentuje úkol nového kolegy Martin Švarc, obchodní ředitel v Seznam.cz. 

Dušan Šimonovič vedl marketing mobilní taxi aplikace Liftago. V minulosti byl také odpovědný za obsahovou stránku online komunikace O2 na webu i v kampaních spolu s marketingem a zákaznickou péčí na sociálních sítích. Zkušenosti s online marketingem a technologiemi sbíral i v herním průmyslu, v agentuře a také jako autor a redaktor odborných médií ve vydavatelství Computer Press.

Dušan Šimonovič (foto ke stažení)

09. 05. 2017

Mapy pro nevidomé nově ve třech velikostech

image

Tři roky od svého spuštění nabízejí haptické mapy od Seznam.cz další měřítka. Vybrat je možné ze tří různých úrovní detailů zobrazených informací na jeden vytištěný list hmatové mapy. Nově se tak nevidomým nabízí možnost snadno získat například správnou představu o poloze jednotlivých sídel a spojení mezi nimi. A to vše pro Českou i Slovenskou republiku. Na projektu se podílí a velké díky tedy patří univerzitním pracovištím Teiresiás při Masarykově univerzitě a ELSA při ČVUT v Praze.

Haptické mapy Seznam.cz provozuje již třetím rokem. Loni k mapám České republiky přidaly Mapy.cz i podklady k tisku hmatových map Slovenska. Doposud si však mohli nevidomí nechat vytisknout mapy v měřítku 1:1 200, které je hodně podrobné. Zobrazuje uliční síť, která je vhodná pro orientaci ve městě, na zobrazení celé republiky byste potřebovali vytisknout více něž milion listů A4. Nově je toto podrobné měřítko na stránkách hapticke.mapy.cz označováno jako „velké“ a jsou k němu přidána další dvě. Střední měřítko (1:37 000) pak na jednom vytištěném listu zobrazuje území o rozměru 7,5 x 10,5 km. Tato mapa je pak vhodná pro lepší orientaci a zobrazení poloh obcí nebo vodních toků, silnic, dálnic, železnic. Přehledná mapa malého měřítka (1 : 300 000) pak zobrazuje území o rozloze 60 x 85 km a najít se na ní dají větší města, silnice 1. třídy, dálnice či železnice.

image

Náhled měřítka haptických map ke stažení.

Po 3 letech úspěšného provozu služby přicházíme s rozšířením nabídky hmatových map menších měřítek, které nevidomým uživatelům nabízí možnost, jak rychle získat správnou představu o poloze jednotlivých sídel a spojení mezi nimi. Podklady pro tisk hmatové mapy jakéhokoli místa v rámci České republiky a Slovenska je přitom z webové aplikace možné získat okamžitě (v reálném čase). Pro samotné vytištění je třeba disponovat technikou, která umožňuje tisk na tzv. mikrokapsulový papír, případně oslovit některé ze specializovaných pracovišť,“ připomíná Radek Seifert, koordinátor služeb střediska ELSA.

image

Ukázka haptických map ke stažení.

„Na přípravě klíče haptické mapy je nejtěžší vybrat z toho nepřeberného množství dat, které jsou k dispozici, to podstatné. Pravidla pro hmatovou grafiku jsou neúprosná: nemůžete použít barvy, máte pouze jednu velikost písma, jsou dány minimální rozestupy čar a vše musí zůstat přehledné. Najít správný kompromis mezi množstvím zobrazených prvků a jejich srozumitelným zobrazením chce svůj čas,“ doplňuje Petr Červenka ze střediska Teiresiás.

image

Ukázka haptických map ke stažení.

image

První ukázka legendy haptických map ke stažení.

image

Druhá ukázka legendy haptických map ke stažení.

Pro editory

Haptické mapy (www.hapticke.mapy.cz) umožňují automatické generování kartografických podkladů vhodných pro výrobu hmatových map, tedy grafiky reliéfní sledovatelné bez využití zraku. Jejich podoba je výsledkem společného úsilí dvou univerzitních pracovišť – Teiresiás při Masarykově univerzitě a ELSA při ČVUT v Praze – a společnosti Seznam.cz. Dodejme, že Haptické mapy od Seznam.cz jsou jedinou veřejnou službou tohoto druhu na světě, která nabízí kontinuální zobrazení celého státu (prozatím České a Slovenské republiky) v podobě hmatové mapy pro nevidomé. Jako další rozšíření služby se aktuálně připravuje možnost zobrazení map celého světa.

Petr 

image
05. 05. 2017

Třetina republiky má na Mapy.cz nové letecké snímky

Mapy.cz dnes přidávají nové letecké snímky jedné třetiny České republiky. Ortofoto vytvořené ze čtyřiceti tisíc nově pořízených snímků pokrývá území 31 211 km2. Nové záběry si mohou prohlédnout lidé například z Prahy, Ústeckého či Libereckého kraje.

Každý rok Seznam.cz obnoví zhruba jednu třetinu leteckých snímků na Mapy.cz. Dnes přidal nové letecké fotografie Karlovarského, Ústeckého, Libereckého a Plzeňského kraje spolu s novými snímky z Hlavního města Prahy a větší části Středočeského kraje. Snímky byly pořízeny v průběhu roku 2016, konkrétně pak v období od 30. 4. do 25. 9. „Nafocení leteckých snímků je třeba dobře plánovat. Fotit totiž musíte nejen za dobrého počasí, ale ideálně i pouze během tzv. vegetačního období, kdy mají stromy listy a zároveň je slunce dostatečně vysoko. To umožňuje létat a snímat dostatečně dlouho během dne a zároveň jde o dobu, kdy na výsledných fotkách nejsou příliš dlouhé stíny. Letos dofotíme zbytek Čech, příští rok je v plánu Morava,“ komentuje Petr Hofman, GIS specialista z týmu Mapy.cz.

Dodejme ještě, že zjistit, kdy byl který snímek pořízen, lze přímo v letecké mapě. V levém dolním rohu je pro každou oblast na území České a Slovenské republiky přesné datum pořízení.

Honza Štěpán

Mapa pokrytí nových leteckých snímků ke stažení.

Snímek Barrandova ke stažení.

Snímek Letňan ke stažení.

Snímek Levína ke stažení

04. 05. 2017

Přehlednější aplikace Sport.cz odděluje výsledky zápasů a zpravodajské články

image

Sport.cz před blížícím se mistrovstvím světa v hokeji představuje vylepšení své aplikace, díky kterému českým fanouškům neuniknou žádné důležité informace. „Cílem aktualizace bylo zpřehlednit naši aplikaci. Hlavní změna proto spočívá v rozdělení obsahu, zejména článků a výsledků. Lidé si tak mohou vybrat, co je zajímá, a v sekci on-line si nastavit upozornění na konkrétní zápasy,“ přibližuje Tomáš Barták, produktový manažer Sport.cz. Nová verze aplikace Sport.cz je připravena pro operační systém Android a iOS.

image

Obrázek v plném rozlišení ke stažení.

Bezprostředně po spuštění aplikace si lidé zvolí, jaký konkrétní obsah je zajímá. Mohou si přečíst články o aktuálním dění ze světa sportu, probíhající utkání přiblíží minutu po minutě on-line přenosy, výsledky a rozpis zápasů oblíbených týmů najdou lidé v sekci zápasy.  Všechna videa z článků jsou přehledně umístěna v sekci videa. „Vycházíme z toho, že se lidé na mobilních zařízeních potřebují rychle a jednoduše dostat k informaci, která je pro ně zrovna důležitá. V on-line přenosech si tedy mohou nastavit notifikace konkrétních zápasů. Mezi nimi se snadno zorientují v kalendáři, kde rychle zjistí výsledek utkání či jeho plánovaný termín,“ popisuje Barták a dodává: Všechny nové funkce si příznivci hokeje mohou vyzkoušet od 5. května, kdy začíná mistrovství světa, o nějž se letos pořadatelsky dělí Kolín nad Rýnem a Paříž. Zároveň i při této příležitosti si lidé už dnes mohou nastavit zasílání novinek přímo na Messenger. Aktuální zpravodajství MS je možné vyzkoušet na m.me/sport.cz, stačí zadat do Messengeru zprávu ve tvaru „mshokej“.

Jan Průša,

Manažer obsahových služeb 

image
27. 04. 2017

Proženy.cz prošly proměnou

image

Proženy.cz, které od loňského roku provozuje společnost Seznam.cz, od dnešního dne běží na nové technologii. S tímto přechodem Seznam.cz drobně upravuje i vzhled lifestylového magazínu. Jeho novou podobu přitom několik posledních dní testoval. Proženy.cz mají nyní jednodušší design webu s většími fotkami nebo plynulejší načítání responzivní stránky v mobilních telefonech.

„Chceme, aby se vzhled magazínu Proženy.cz přiblížil i ostatním službám společnosti Seznam.cz. Myslíme na to, aby si čtenářky užily brouzdání naším magazínem nejen u počítače, ale i v mobilních telefonech. Postupně budeme také doplňovat a upravovat například oblíbenou sekci s horoskopy či recepty, zatímco od méně populárních rubrik, jako byly „Poradny“ a „Vaše fotky“, upouštíme,“ uvádí Igor Kalaš, ředitel obsahu Seznam.cz.

Graficky je podoba lifestylového magazínu Proženy.cz velice podobná té předchozí. Větší důraz je však kladen na fotografie. Své názory čtenářky magazínu mohou nově vkládat skrze facebookové diskuse. „Facebookové diskuse jsou médii velice často využívanou platformou pro sdílení názorů pod články. Umožňují nejen snazší šíření oblíbených článků na sociálních sítích, ale hlavně dovolují to, aby diskuse nebyly anonymní. Redakce magazínu už během testování pro čtenářky nachystala tipy, jak facebookové diskuse využít ve svůj prospěch,“ komentuje zavedení diskusí Tomáš Barták, produktový manažer Proženy.cz.

image

Obrázek v plném rozlišení ke stažení zde.

Z důvodu neustále rostoucí návštěvnosti webových stránek z mobilních telefonů vsadil Seznam.cz i při této přeměně na responzivní podobu magazínu. Ta se díky novému technologickému podvozku zobrazuje v mobilních telefonech plynuleji. „Základy naší strategie budování silného mediálního domu stojí na kvalitní redakci a moderních, zejména mobilních, technologiích. Dáme i na data. Ta například ukazují, že responzivní verze webu Proženy.cz je u čtenářů oblíbenější než mobilní aplikace. Proto jsme se rozhodli aplikaci ukončit. Mobilní nadšenci, kterým by však responzivní web nestačil, mohou sledovat Instagram @prozenycz nebo Facebook Proženy.cz,“ doplňuje Petr Král, marketingový ředitel a člen představenstva společnosti Seznam.cz.

Dodejme, že Seznam.cz úpravy magazínu testoval zhruba dva týdny. Testovací verzi Proženy.cz automaticky zobrazoval náhodně vybraným 10 % návštěvníků stránky, ostatní si ji mohli vyzkoušet díky upozornění, které se zobrazovalo na spodní liště stránek.

Technologická tečka

Aby Proženy.cz zvládly větší zátěž i na mobilních telefonech a jejich načítání v nich bylo ještě plynulejší, byly využity technologie AMP a IMA.js. Druhou zmíněnou Seznam.cz sám vyvíjí a zároveň ji nabízí formou OpenSource vývojářské komunitě na stránce https://imajs.io.


Jan Průša

Manažer týmu obsahových služeb

image
20. 04. 2017

V okresních městech je 14 % z celkové nabídky pozemků. Připravte se ale na kompromisy

image

V posledních letech se obrací trend, kdy Češi houfně odcházeli z měst a stavěli si nové domy v satelitních městečkách a vesnicích kolem měst. Bydlet ve městě je přitažlivou variantou pro stále více lidí – výhodou je dobrá infrastruktura, dostupné školy a kroužky pro děti, často i lepší nabídka zaměstnání a další klady. „Nejčastěji se hovoří o bydlení v bytech, na nejnavštěvovanějším serveru českých realit jsme se ale podívali, jestli je vůbec možné koupit si v okresních nebo krajských městech pozemek pro stavbu domu. A výsledek? Parcely ve městech jsou stále k dispozici, ale počítejte s tím, že hledání té pravé si vyžádá více peněz, a buďte otevření ke kompromisům,“ říká Michal Zadák, manažer serveru Sreality.cz

Typický pozemek je 1200 m2 velký a stojí 1 500 000 Kč

Na co se máte připravit, když chcete bydlet v okresním či krajském městě? Typický městský pozemek je 1200 m2 velký a stojí kolem 1 500 000 Kč. Nabídka parcel s kompletním přivedením sítí a těch bez jakýchkoli přípojek je až na výjimky podobná napříč českými městy. Třetina pozemků je zasíťovaných, čtvrtina je částečně zasíťovaných a nejvíce, tj. 41 % nabízených pozemků, je zcela bez sítí. „Zajímavé je, že zasíťované pozemky jsou sice dražší než nezasíťované, ale ne nijak výrazně. V některých krajích jsou sice dražší o více než třetinu (Jihočeský, Karlovarský, Olomoucký, Středočeský), ale jinde se dá pořídit metr čtvereční za takřka stejnou cenu jako nezasíťované, nebo jsou dokonce paradoxně levnější (Pardubický, Vysočina). Nejlevněji vyjdou částečně zasíťované pozemky,“ komentuje Michal Zadák, manažer serveru Sreality.cz.

image

Cenová mapa ČR ke stažení

V okresních městech je nabídka pozemků menší, protože výběr je omezený. Většinou bude zájemce vybírat z několika desítek kusů. Pro základní orientaci je možné říci, že ve městech zájemci najdou kolem 45 pozemků. Více jich najdeme v krajských městech. „Výjimkou je pouze Vysočina, kde je větší nabídka v Havlíčkově Brodě než v Jihlavě, a také ve Zlínském kraji, kde je nejvíce volných pozemků v Kroměříži,“ upřesňuje Zadák. Jsou města, v nichž je nabídka velice nízká: „Například ve Žďáru nad Sázavou, Nymburce, Tachově, Pelhřimově, Bruntále nebo Hodoníně se u nás inzeruje méně než pět volných pozemků,“ komentuje Zadák a dodává: „Naopak v Brně, Kroměříži, Plzni, Liberci, Karviné či Frýdku-Místku je více než sto volných pozemků. Pokud tedy netoužíte po parcele v centru města, budete si moci více vybírat.“ Suverénním rekordmanem je město Ostrava, kde je na serveru Sreality.cz více než 450 volných pozemků ke koupi. Hlavní město se každému srovnání naprosto vymyká. V Praze, respektive v širším okolí, je relativně velká nabídka pozemků, avšak jejich ceny jsou takřka čtyřikrát vyšší než ve zbytku ČR. Proto nebyly do celorepublikových statistik započítány.

image

Tabulka ke stažení

Jak Češi kupují pozemky? Mají obvykle vyhrazenou částku na investici a podle ní hledají vhodný pozemek

„Z našich dat vyplynulo, že se velikost pozemků přizpůsobuje průměrné kupní síle lidí. Podstatná tudíž není výměra, ale celková cena kupovaného pozemku. V ‚levnějším‘ městě se proto nabízejí větší pozemky, v ‚dražším‘ městě jde o pozemky menší. V současnosti se obvyklá cena pozemku pohybuje kolem 1,5 milionu korun. Kupující počítají s tím, že se této úrovni investice velikost pozemku přizpůsobí,“ komentuje Zadák a dodává: „Většinou platí, že za obvyklých podmínek nelze získat pozemek s velkou rozlohou a v atraktivní lokalitě za nízkou cenu. Jednu z těchto proměnných je třeba obětovat – buď si koupíte velký pozemek ve skvělé lokalitě za vysokou částku, nebo za průměrné peníze ve stejné lokalitě koupíte pozemek menší, nebo si koupíte velký pozemek za rozumné peníze, ale třeba dále od centra města.“


V kterých městech jsou pozemky nejlevnější a v kterých nejdražší?

Ceny pozemků obvykle korelují s cenami bytů v lokalitě. Většinou platí pravidlo: „Čím větší město, tím dražší pozemky.“ Výjimku tvoří jen Ústí nad Labem a Ostrava, kde jsou pozemky levnější než v ostatních městech v kraji. Jinak bývají vždy nejdražší pozemky v regionu v krajských městech.

Nejdražší pozemky v krajských městech jsou:

  • Brno (3500 Kč)
  • Hradec Králové (2500 Kč)
  • České Budějovice (2100 Kč)
  • Olomouc (2000 Kč)

Kromě krajských měst jsou pak drahé pozemky ve středních a západních Čechách:

  • Beroun (1800 Kč)
  • Rokycany (1775 Kč)
  • Kladno (1761 Kč)
  • Domažlice (1721 Kč)

Naopak nejlevnější pozemky v okresních městech najdete v lokalitách:

  • Semily (382 Kč)
  • Svitavy (457 Kč)
  • Jindřichův Hradec (472 Kč)
  • Česká Lípa (475 Kč)
  • Strakonice (478 Kč)

Z krajských měst je nejlevněji v městech:

  • Ústí nad Labem (749 Kč)
  • Ostrava (912 Kč)
  • Jihlava (980 Kč)
  • Pardubice (1100 Kč)

Pozn.: všechny ceny jsou uvedeny za jeden metr čtvereční

21. 03. 2017

Seznam Zprávy najdete nyní i v HbbTV aplikaci

image

Seznam.cz rozšiřuje nabídku pořadů, které je možné sledovat v aplikacích pro chytré telefony, tablety i televize. Večerní zprávy, Šťastné pondělí a Zvláštní vyšetřovaní jsou ode dneška dostupné v internetovém vysílání, tedy v HbbTV aplikaci Seznam.cz, stejně jako na Stream.cz a ve všech jeho aplikacích pro mobilní telefony i tablety.

Již od začátku jsme plánovali do internetového vysílaní pro chytré televize s podporou HbbTV technologie přidat další pořady z naší produkce. Zpravodajské a publicistické pořady, které vytváříme v naší redakci, do televize podle našeho názoru prostě patří. Začínáme s trojicí, která je mezi nejsledovanějšími a zároveň jde o formáty, které i v televizi budou dávat samy o sobě smysl. Našli jsme i jednoduchý a rychlý způsob, jak tyto pořady dostat také na Stream.cz a do všech jeho aplikací pro mobilní telefony a tablety. Denně si tak diváci mohou dopřát i zpravodajství ve svých oblíbených aplikacích,“ komentuje novinku Igor Kalaš, ředitel obsahu Seznam.cz.

image

Obrázek v plném rozlišení ke stažení zde.

V HbbTV aplikaci Seznam.cz, stejně jako na Stream.cz a ve všech jeho aplikacích, dnešním dnem přibývají tři dlaždice, pod kterými se skrývají pořady vytvářené redakcí Seznam Zpráv. Konkrétně jde o Večerní zprávy a o publicistické pořady Šťastné pondělí Jindřicha Šídla a Zvláštní vyšetřovaní dua Slonková – Kubík. Na všech platformách a službách poběží premiéry těchto pořadů zároveň. Výjimku pak představují živě vysílané Večerní zprávy, které budou na dalších platformách vysílány s několikaminutovým zpožděním. Jinými slovy, v chytrých televizích podporujících HbbTV poběží Šťastné pondělí a Zvláštní vyšetřování ve stejných časech, jako je jejich internetová premiéra, večerní zprávy pak s malým zpožděním. Diváci časy vysílání uvidí v TV programu od Seznam.cz. Všechny díly budou samozřejmě také k dohledání kdykoliv po premiérovém odvysílání v archivu na stránce Seznam Zpráv a u konkrétního pořadu na Stream.cz.

Připomeňme, že všechny další informace k HbbTV aplikaci najdete na https://www.seznam.cz/tv/hbbtv. Příznivci mobilních aplikací Stream.cz pak mohou také pro sledování vybraných pořadů Seznam Zpráv využít všechny vychytávky, které v aplikaci již používají. Mohou si například nastavit upozornění a notifikace na přidání nových dílů oblíbeného zpravodajského pořadu, případně stažení nových epizod do off-line módu v aplikacích pro mobilní telefony s operačními systémy iOS a Android.

image

Irena

15. 03. 2017

Firmy.cz přidávají užitečnou funkci. Nově můžete poptat více firem najednou

image

Firmy.cz přidávají hromadnou poptávku, která lidem umožňuje oslovit až pět firem najednou. Seznam.cz, kterému oblíbená databáze firem na českém internetu patří, funkci před sezónou spouští jako první v sekci Ubytovacích služeb. Stačí, když lidé vyplní jeden poptávkový formulář a kliknutím jej odešlou na přímé kontakty v penzionech nebo hotelích, které si sami vybrali. Firmy.cz, které denně navštíví v průměru 285 tisíc reálných uživatelů, postupně přidají hromadné poptávky i do dalších kategorií firem.

„Jednotlivé poptávky jsme na Firmy.cz spustili na konci loňského roku a od té doby jsme jich živnostníkům a firmám doručili asi 40 tisíc. Data i uživatelské testování nám ukazují, že lidé odesílají nejčastěji 1 až 4 poptávky, proto je přidání funkce hromadných poptávek přirozeným krokem. Nově tak mohou lidé oslovit prostřednictvím poptávkového formuláře najednou až pět firem, ale je možné, že jejich počet na základě dalších testů časem upravíme,“ uvádí Marek Doležel, produktový manažer Firmy.cz. Oproti konkurenci má hromadná poptávka na Firmy.cz tu výhodu, že je odeslána přímo do vybraných firem. Odpadá tedy schvalování administrátory služby, jak je to běžné u jiných internetových katalogů.

image

Obrázek ke stažení ve větším rozlišení. 

Protože se blíží letní turistická sezóna, rozhodl se Seznam.cz spustit novinku nejprve firmám poskytujícím ubytování, kterých je v katalogu téměř 17 tisíc. V kategorii Ubytovacích služeb pak stačí kliknout na tlačítko Poptat více firem, zaškrtnout políčko až u pěti vybraných penzionů, hotelů nebo apartmánů a vyplnit jeden poptávkový formulář. V něm mohou lidé rovnou zvolit i data příjezdu a odjezdu nebo počet dětí. Obdobné strukturované informace v poptávkových formulářích plánují Firmy.cz i pro další kategorie firem. Díky nim se také zvýší relevance nabídek, které jim od lidí chodí. Zatím však u zbytku firem, které nespadají pod Ubytovací služby, platí možnost jednotlivé poptávky.   

Lidem na očích
K tomu, aby lidé snadno dohledali živnostníky a firmy, jejichž služby potřebují, pomohou i kompletně vyplněné informace ve firemních profilech. Díky tomu, že jsou Firmy.cz propojeny s Mapy.cz a s vyhledávačem Seznam.cz, mohou lidé narazit na firemní údaje na více místech českého internetu. Větší pozornost lidí pak získávají firmy, které inzerují v rámci profilu Seznam naplno. Ty mohou časem očekávat i výhody v hromadných poptávkách.

Firmy.cz, které evidují více jak 630 tisíc živnostníků a firem, denně navštíví v průměru 285 tisíc reálných uživatelů. Mohou se tak spolehnout na firemní údaje, které každoročně ověřují zaměstnanci společnosti Seznam.cz.

Martin

image