- Bliss.Hemilg
- 05. 10. 2021 21:252021-10-05 21:25:21
- reagovat
Já bych s prominutím také něco dodala k vyjádření modelek pohoršujících se nad zájmem ze strany fotografů fotit nahé ženy z posledních dvou stran diskuze.
Přijde mi pokrytecké prezentovat tady své pohoršení nad tím, že fotografové muži chtějí fotit nahé ženy a zároveň projevovat ochotu fotit nahá za peníze + možnost fotit např. akty "zadarmo" (ve skutečnosti TFP) hanit a odsuzovat, jakože "co si ti fotografové dovolují požadovat". Pokud to neschvaluji, nic mi nebrání v tom se prostě nechat fotit pouze oblečená. Ale to by určitá část modelek musela oželet ty peníze, protože bohužel je zde ve fotografickém světě situace, že pokud modelka nedokáže nabídnout pózování, výrazy, nápady a další na skutečně profesionální úrovni - a jsem si vědoma toho, že ani já to nedokážu, také jsem stále amatérka - tak jí za jiné než nahé fotky nikdo nezaplatí, a i v tomto případě to budou převážně fotografové, kteří nemají portfolio na takové úrovni, aby s nimi byly ochotné fotit formou TFP i ty amatérky (asi až na vyjímky, které opravdu před foťákem téměř či vůbec nestály).
Osobně ani proti těmto fotografům nic nemám. Ne každý má dostatečné předpoklady, talent, a ani po delší době focení se prostě k fotkám, které už mají nějakou estetickou, uměleckou či vizuální úroveň, prostě nedopracují, ale když jej to baví, určitě není hříchem mít takovýto koníček. V minulosti jsem i s těmito fotografy fotila a i když už do budoucna asi do těchto focení nepustím, neb přece jen potřebuji při tvorbě vědět, že je nějaká ne úplně malá šance, že snažení přinese i nějaké ovoce a alespoň trochu slušný výsledek, a zároveň se k tomu výsledku s fotografem snažíme dopracovat řízeně, ne jen velmi šťastnou náhodou; tak rozhodně těmito fotografy nepohrdám, a spousta z nich by si například nedovolila modelku nějak obtěžovat a požadovat něco jiného než focení v rozsahu, které se domluvilo. Jsou mezi nimi i samozřejmě jiní, z jejichž strany k nějakému pokusu obtěžování či návrhu dojde, ale v naprosté většině stačí říct jasné a především KLIDNÉ, ne ustrašené NE (prostě se z té situace hned nesesypat - konec konců, když fotím nahá, musím být připravena, že i takové situace se stanou, a dokázat se s nimi vypořádat - nemyslím tím poslušně mlčet a nechat si něco líbit), a zatím se mi při focení i v jiných situacích v životě nestalo, že by něco pokračovalo dál. Mimochodem si nemyslím, že zárukou, jak se vyhnout těmto situacím, je fotit pouze s fotografy na top úrovni; myslím, že schopnost fotit s tímto vůbec nesouvisí, spíše asi nátura a postoje člověka, jeho schopnost empatie k jinému či naopak ignorantství a upřednostnění svých zájmů, osobní hodnoty atd.
Rozhodně nesouhlasím s tím, že by nemělo být normální, aby se žena svlékala zadarmo. V tom případě už automaticky z celého ženského pokolení děláme prostitutky, ale pokud si to tak někdo přeje, proč ne. Nahota je pro některé lidi přirozená a pro některé ne. Já se řadím k těm prvním a pokud mně někdo svým nápadem či portfoliem nadchne, proč bych s ním nemohla fotit nahá a proč by to mělo být špatně? Nenutím tím žádnou jinou ženu, aby se rozhodla stejně. Nebo jiné ženy nemají vlastní vůli? Že je normální jen ženská nahota a mužská ne? Pokud mi to až tak moc vadí, můžu to změnit a začít třeba fotit nahé muže, jestli mi to dá pocit zadostiučinění (i když toto nepovažuji za dobrou motivaci k tvorbě vůbec, ne jen k fotografování, pokud je jediná). A nebo mi to za nějaké snažení nestojí, ale jaké mám právo navážet se do jiných, kteří mé hodnoty a názory nesdílejí. Můžu je přece ignorovat a především s nimi dobrovolně nespolupracovat a posléze nefňukat.
Závěrem bych dodala, že právě fotografové (alespoň ty, které buď z focení nebo na základě shlédnutí jejich tvorby a jejich pravidelné prezentace sebe sama například zde v diskuzích o focení), kteří na posledních dvou stranách diskuze reagovali, si tyto útoky na svou profesi či koníček a zároveň své pohlaví rozhodně nezasloužili, a proto jsem se rozhodla přispět svým pohledem.
Všechno je to dobrovolné.
Modelka souhlasí s focením svého těla.
Zadarmo nebo za peníze. Z různých pohnutek a záměrů.
Fotograf to chce fotit, tak to fotí. Někdo fotí broučky nebo budovy.
Já bych se takto fotit nenechal.
Ani mne nikdo neoslovil, že by mě chtěl fotit.
Taky jsem tady v kategorii fotograf.
Pokud je někdo v kategorii model, tedy i chlap, tak se předpokládá, že chce a je ochoten být focen.
Kdo proti tomu něco má, ať se tady jako model neregistruje.
Pak už je to jen o dobrovolné domluvě fotograf x model, co a jak fotit nebo nefotit..
- Laura Dellia
- 05. 10. 2021 12:342021-10-05 12:34:41
- reagovat
Reakce na Laura Dellia: VladaM- zato ty by si sa nedal takto nafotit ani keby ti niekto zaplat...
odpovím vám večer
- Laura Dellia
- 05. 10. 2021 12:182021-10-05 12:18:25
- reagovat
Reakce na Laura Dellia: Po týchto skúsenostiach som za to že žena by sa v žiadnom prípade nema...
Podle Vašeho portfolia to vážně nevypadá, že byste se jako modelka zabývala uměleckou, nebo výtvarnou portrétní fotkou. Nemyslím si, že pokud byste chtěla na takových fotkách spolupracovat, že byste nenašla fotografa, to si opravdu nemyslím, protože fotografů, kteří se zabývají výtvarným portrétem je tu dost.
Musím říct, že modelek, které mají o výtvarný portrét zájema které to umí fotit tu opravdu není moc, stejně tak modelek, které mají zájem o výtvarnou tvorbu.
Když jsem si dal inzerát focení na téma výtvarný portrét, nepřihlásila se mi ani jedna modelka... taková je realita...
Modelky, které umí fotit výtvarný (umělecký) akt tu jsou, ale je jich jako šafránu...
Reakce na Laura Dellia: Po týchto skúsenostiach som za to že žena by sa v žiadnom prípade nema...
Vidím, že Ty máš opravdu problém.
Zdá se, že ne jednoduchý.
Ale ten my tady nikdo nevyřešíme.
Nechej si fotit své nahé tělo za jaké peníze chceš, s kým chceš, jaké chceš typy fotek...
Nebo taky nenechej, nemusíš, je to Tvoje rozhodnutí.
Třeba já fotím nahaté akty s kým se domluvím, v životě nikdy jsem za to neplatil a ani nebudu.
S každou z těchto modelek mám dobrý vztah, někdy až skoro přátelský, někdy dokonce i kousek do duše vidím.
A nejsou to nikdy jakékoliv příbuzné, či milenky nebo přítelkyně.
- Laura Dellia
- 05. 10. 2021 09:132021-10-05 09:13:15
- reagovat
- Laura Dellia
- 05. 10. 2021 08:582021-10-05 08:58:05
- reagovat
- Laura Dellia
- 05. 10. 2021 08:542021-10-05 08:54:44
- reagovat
Reakce na Aleš.j: Nechápu, proč někdo, kdo tu psal o fotografii s nahým tělem jako o zná...
Bezva postřech a názor... souhlasím s každým písmenem... díky.
Nechápu, proč někdo, kdo tu psal o fotografii s nahým tělem jako o znásilňování přes objektiv se sama jako placená modelka takto nabízí. Možná je to flustrace a špatné zkušenosti. V poslední době, je tu velká nabídka rádobymodelek, které dle portfolia toho moc neumí, o tvorbu nemají už vůbec zájem, ale nabízí focení nahoty za tučné peníze. Já to zase vnímám jako druh prostituce přes objektiv. Při takové nabídce není divu, že se sem stahuje i spousta rádobyfotografů, kterým nejde o fotografii, ale jen o to nahé tělo. Přitom dobrá fotografie s nahým tělem je tak lidská.
Reakce na Kees Terberg: As a Dutch corporate lawyer, I am still amazed at how nudity in the Cz...
I know, normal especially if you wanna legitimize your voyeurism :))) It's easy to talk about normal nudity if you're talking about the others. Go and take some explicit nude selfies in public like you do with your model or get naked in front of public surveillance cameras by yourself. You'll see, there won't be many who'll label you as normal :D it may be still legal but normal is what's common for the most society
Reakce na Tomki69: Co je to normáální nabídka a normální prostředí? Děkuji za vysvětlení,...
Jednoduchá věc, tam kde vládne důvěra
Reakce na Leen: to jsou moudra, klidně začni u sebe, založ si profil jako model a pak...
Tak choď fotit tam a domlouvej se s těmi, kde ptáka ukazovat nemusíš, že jo... Jestli je i tohle moudro, no tak jsem prostě dobrej a chrlím jedno moudro za druhým :-)Ještě jedno - každý fotograf tady má/nemá reference. Ty píší modelky. Tak z toho se snad také dá vyjít, ne? Nelezu všude kde zašustí bankovka...
- Kees Terberg
- 03. 10. 2021 17:362021-10-03 17:36:53
- reagovat
As a Dutch corporate lawyer, I am still amazed at how nudity in the Czech Republic, like in Austria and Germany, is not classed as being against the law. It is not yet classed as offensive and thankfully, we have not yet adopted the Muslim ideology of making the female form offensive. The Netherlands, Belgium, and Denmark used to be very open, but since the floods of asylum seekers have arrived from the Middle East, the local culture has taken a step aside to accommodate for the Muslim culture which demands women to be covered. Public nudity is now agains the law and will land the breacher a heafty fine. I am saddened by this development. Nudity is normal. Porn is delving into the sexually explicit and almost always you will realize that nudity is involved in porn. Not all nudity is automatically considered porn though but that might also depend on your culture. In the Victorian Era, even the legs of tables had to be covered and we are slowly heading back to that Era with the international Sharia influence. As a local photographer, I am pretty well known in Prague for shooting nudes in public. Usually, there are no issues but when you start posing in the local metro or on the Charles Bridge, you will have about 15 minutes before security comes to inform you that public nudity is not appreciated. A recent visit to a well-known town other than Prague demanded some NIP shots. We saw the many security cameras and my model decided to test the waters by showing her boobs in front of one of these rather public security cameras, She flashed for at at least 2 minutes and we waited for 30 minutes without a response.The response came the next morning when we walked past an elderly security guard in the morning who started to laugh and told us that the model had made their previous day. Yes, nudity is normal, yet most of us still hide it when we are in public.