Přeskočit navigaci
kortova

Zdravestravovani.eu

08. 11. 2019

Správná poloha pro spánek, při různých zdravotních potížích

Mimo fyzické aktivity a zdravé výživy je jedním z nejpřínosnějších faktorů pro naše zdraví spokojený, klidný spánek. Ačkoli to není jen dobrý noční spánek, ale také poloha, ve které člověk spí. Pokud spíte ve správné poloze, můžete napravit mnoho různých zdravotních problémů, s nimiž se možná potýkáte.
08. 11. 2019

Konzumace piva po tréninku nemusí být nutně špatnou volbou

Pokud jste aktivní člověk, který se stará o svou postavu, určitě víte, kolik úsilí vás to stojí. A co takhle pivo po tréninku? Nemusíte ho hned zatracovat, i když víte, že zdravé stravování, cvičení a péče o spánek jdou ruku v ruce. A jistě také tušíte, že první věc po náročném tréninku, kterou byste měli udělat, je doplnit tekutiny. A ideální je samozřejmě dopřát si čistou vodu. Nebo ne? Mohou i jiné nápoje dodat vašemu tělu to, co nezbytně potřebuje?
08. 11. 2019

Krevní skupiny jsou důležitější, než si mnoho lidí myslí. Naučte se podle nich stravovat

Mnoho lidí má krevní skupiny spojeny jen s darováním krve. Víte ale, že byste se podle nich měli i stravovat? Pokud jste pravidelnými sportovci, jistě už jste zaznamenali, že pohybem trochu trpí vaše klouby. Cvičit tak, abyste si neškodili, není tak úplně snadné a mnoho lékařů i trenérů varuje, že špatným sportem můžete nadělat více škody než užitku. Jak na to?
07. 11. 2019

Odpolední zdřímnutí je výborné pro zdraví, nikoliv známkou lenosti

Většina z nás nemá na nějaké zdřímnutí odpoledne vůbec čas. Buď jsme v zaměstnání nebo natolik zahlcení povinnostmi, jako jsou domácí práce, vaření, úklid, péče o děti, že šlofíček nepřipadá v úvahu. Pokud však tuto možnost máte, vůbec se neostýchejte a dopřejte si odpočinek.
07. 11. 2019

Pravidelná konzumace kiwi podporuje trávení, zdravý krevní tlak a silné srdce

Kiwi je pro nás sice již dobře známým ovocem, ale stále jej nepovažujeme za něco, co bychom konzumovali každý den. Je to ale ve skutečnosti trochu škoda, jelikož již staří Číňané velmi dobře věděli, že kiwi je nejen chutné, ale také velmi zdravé a má mnoho léčebných benefitů.
07. 11. 2019

Vychvalovaná chia semínka mají i své stinné stránky, o kterých většina lidí neví

Určitě už jste slyšeli o tom, jak unikátní jsou chia semínka. V posledních letech se doslova vyšplhala na nejvyšší příčky popularity mezi zdravými potravinami. Každý, kdo se snaží žít alespoň trochu dle zásad zdravého stravování, jistě má chia semínka doma a pravidelně si je v různých formách dopřává.
07. 11. 2019

Nalezené houby nemusí být tak zdravé, jak si člověk může myslet a to obzvláště pro dětský organismus

Jsou lidi, kteří houby zbožňují a pak druzí, kteří jim nemohou přijít na jméno. Jak to ale s houbami je? Jsou vůbec zdravé? A pokud ano, platí to samé i pro děti? Na toto téma se teď zaměříme - \"děti a houby\".
06. 11. 2019

Problémy s nebezpečným břišním tukem pomůže vyřešit konzumace speciálního nápoje

Výraznější břišní tuk není pouze nepříjemnou estetickou záležitostí. Jde především o vážný zdravotní problém, který se může neblaze podepsat na stavu celého vašeho organismu. Nebezpečný je zejména břišní tuk, který může přímo ohrožovat vaše zdraví, ale přitom se jej velmi těžko zbavuje. Chcete vědět, jak se tohoto tuku rychle a efektivně zbavit? My vám dnes poradíme snadný způsob.
06. 11. 2019

Trvanlivé mléko se od čerstvého liší výživovou hodnotou i riziky

Odborníci na výživu stále více varují, že mléko není tím ideálním nápojem. A to zejména u dospělých. Tvrdí, že mléko již nemá pro dospělého jedince prakticky žádný význam, a může mu naopak škodit. Kromě toho varují, že tepelným ošetřením mléko v podstatě ztrácí své vlastnosti, a nestane se tak ničím jiným než bílou vodou, která nemá prakticky žádné výživové benefity.
06. 11. 2019

Konzumace vlašských ořechů je přínosná pro zdraví. Kromě plodů lze využít i ořechové listy

Máte rádi ořechy? Pak dobře pro vás, jsou totiž zdravé a mohou vám pomoci v boji s řadou potíží. Jádro vlašských ořechů je nepostradatelnou součástí mnoha dezertů, ořech se často používá v různých jiných pokrmech, a i jako součást různých léčivých přípravků. A nejde jen o konzumaci samotných plodů. Dobře vám může udělat také odvar z listů tohoto stromu. Obzvláště efektivní je mladý ořechový list připravený jako čaj.
06. 11. 2019

Příznaky meningitidy, o kterých by měl vědět každý rodič a rozhodně se nevyplácí je podcenit

Meningitida ovlivňuje meningy (mozkové a míšní pleny), vrstvy, které obklopují mozek a páteř a zajišťují fokální smyslový systém (CNS), společně s mozkomíšní tekutinou. V roce 2006 byla úmrtnost na bakteriální meningitidu 34% a 50% pacientů mělo po rekuperaci dlouhodobé následky. Meningitida nebo také zánět mozkových blan je v podstatě zánět ochranných membrán pokrývajících mozek a míchu, známých pod názvem mozkomíšní pleny.
05. 11. 2019

Bylo zjištěno, že ženy, které se obklopují zelení, žijí šťastnější a delší život

Není to zase tak dávno, kdy vědci zjistili, že život obklopený zdravou vegetací může výrazně prodloužit délku života člověka. Výzkumníci z Harvard TH Chan School of Public Health a Brigham and Women Hospital provedli studii, která trvala 8 let a analyzovala potenciální souvislost mezi mírou úmrtnosti a prosperující vegetací. A na co přišli?
05. 11. 2019

Zázrak s nevyčerpatelnou zásobou vitamínů. Taková je pšeničná tráva

Slyšeli jste o zázraku, kterým je pšeničná tráva? Že ne? Pak je to velká škoda. Říká se totiž, že pouhý jeden lok této šťávy má stejné množství živin a vitamínů jako vypití šťávy z kilogramu čerstvé zeleniny. Může to znít skoro neuvěřitelně, ale tento zázračný nápoj obsahuje téměř všechny existující vitamíny a minerály. Nic lepšího už pro vaše tělo udělat nemůžete.
05. 11. 2019

Důvody, proč mandle před konzumací namočit, jsou překvapivé, ale přínosné

Asi všichni tušíme, že mandle by rozhodně měly být součástí zdravého jídelníčku. Jsou skvělým zdrojem zdravých tuků a dalších užitečných látek. Každý si je vědom toho, že mandle jsou velmi cenným jídlem, které obsahuje omega 3 mastné kyseliny, vitamín E, zinek, hořčík a další minerály. Jenže existuje ještě další tip jak jejich účinnost a využití zvýšit. Nejezte je na sucho, ale před konzumací je nechte namočit na několik hodin ve vodě.
04. 11. 2019

Těstoviny se mohou hodit i do redukčního jídelníčku

Dřív, když někdo držel dietu, jedl klidně celý den těstovinové saláty s tím, že hubne. Pak nastala v ČR osvěta a potraviny se ocitly na pranýři. Najednou to, co bylo dřív špatné, bylo dobré a naopak. Například vejce. Byla zatracována protože mohou způsobovat vysoký cholesterol. Pak se však zjistilo, že je to přesně naopak a vejce jsou velmi zdravá.
04. 11. 2019

Když se i přes veškeré úsilí nedaří zhubnout, je potřeba udělat změnu a dodržovat určitá pravidla

Okolo hubnutí jste si toho vyslechli určitě už dost. Zhubnout prostě není lehké. Cesty, jak to zvládnout, však existují. Málokdo o nich však ví. Většinou to totiž znamená obrovskou změnu ve vašem životním stylu. A nejde jen o jídlo, ale také o trávení volného času a celkový pohled na život. Hubnutí tedy rozhodně není snadné a většinou ani rychlé, ale lze ho úspěšně zvládnout.
04. 11. 2019

Tvrdý i měkký tvaroh jsou bratři, jak se patří, ale i mezi nimi jsou rozdíly

Při nákupu tvarohu se většina zaměřuje na to, zda je měkký nebo tvrdý, což je hodně zjednodušený popis tvarohu. Tvaroh patří mezi oblíbené potraviny. Často se bez něj neobejdou hospodyňky, které rády pečou a sportovci, kteří v něm zase vidí snadný a rychlý příjem bílkovin. Nutno dodat, že mléčné fermentované výrobky pozitivně ovlivňují střevní mikroflóru, kde se nachází více než 70% buněk našeho imunitního systému.
03. 11. 2019

Problémy s bolestí zad může pomoci vyřešit konzumace určitých druhů ovoce

Jedním z nejčastějších trápení moderního člověka je bolest zad. A ani omylem se to netýká pouze starších lidí. Těmito potížemi stále častěji trpí i lidé v mladém a produktivním věku. A na vině je – jak jinak – náš nevhodný životní styl. Jde především o to, že většina lidí vykonává sedavé zaměstnání, což znamená, že až osm hodin denně v kuse sedí na jednom místě.
02. 11. 2019

Lilek je zeleninou, která chrání mozek, má antioxidační vlastnosti a vyčistí organismus

Lilek sice nepatří mezi nejpopulárnější suroviny v české kuchyni, ale i díky grilování mu našinci pomalu přichází na chuť. A je to rozhodně dobře. Jen málokterá jiná zelenina se může pochlubit tolika zdravotními benefity. Navíc si jej snadno můžete vypěstovat i u vás doma na zahradě a nemusíte jej vůbec kupovat. Lilek se pěstuje poměrně snadno, protože se přizpůsobí téměř každému klimatu.
02. 11. 2019

Plodnost ohrožuje i nedostatek vitamínu D. Získat ho není zas tak složité

Vědci testovali 143 mužů s problémem s erekcí, že téměř polovina z nich měla nedostatek vitamínu D. A to znamená i sníženou plodnost. V době, kdy se téma plodnosti u mužů i žen velmi intenzivně řeší, je toto mimořádně důležité zjištění. Odhaduje se, že každý druhý pár má dnes potíže s otěhotněním. Někdy jsou příčiny u obou partnerů, ale někdy jde o potíže jen jednoho z nich.